۰ نفر

مدیرکل صندوق بین المللی پول؛

کاهش رشد اقتصاد جهانی درپی جنگ تجاری ترامپ

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبر: 386428
کاهش رشد اقتصاد جهانی درپی جنگ تجاری ترامپ

جنگ تجاری دونالد ترامپ حدود ۷۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارات وارد کرده و رشد تجارت جهانی تقریباً در نقطه مرگ قرار دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداو سیما، کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva) , مدیر کل جدید صندوق بین المللی پول اعلام کرد:جنگ تجاری دونالد ترامپ هزینه ای معادل اقتصاد کل سوییس یا حدود ۷۰۰ میلیارد دلار , خسارت بر اقتصاد جهانی تحمیل می‌کند.

وی افزود: رشد جهانی از این به بعد کند می‌شود. صندوق بین المللی پول روز ۱۵ اکتبر پیش بینی خود از رشد جهانی را برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهد کرد.کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی درپی جنگ تجاری ترامپ

صندوق بین المللی پول در ماه ژوییه پیش بینی افزایش ۳.۲ درصدی رشد در سال جاری و ۳.۵ درصدی برای سال آینده کرده بود.

مدیر کل صندوق بین المللی پول ادامه داد: «در سال جاری ما انتظار رشدی کندتر در ۹۰ درصد کشور‌های جهان را داریم».

خانم جورجیوا که از یک هفته پیش هدایت صندوق بین المللی پول را در دست گرفته است معتقد است که طی سال جاری نرخ رشد به پایین‌ترین سطح خود طی دهه اخیر خواهد رسید.

رییس جمهور آمریکا بیش از یک سال و نیم پیش جنگ تجاری علیه چین راه انداخت تا به گفته خود به اقدامات تجاری نادرست پکن پایان دهد.

این منازعه که به شکل وضع تعرفه‌های گمرکی دوجانبه به صد‌ها میلیارد دلار کالا خود را نشان داد، به طرز قابل توجهی کلیت اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

آنطور که مدیر کل جدید صندوق بین المللی پول می‌گوید، رشد تجارت جهانی تقریباً در نقطه مرگ قرار دارد.

با اینهمه دولت ترامپ سایر شرکای خود از قبیل اتحادیه اروپا را نیز به وضع تعرفه‌های گمرکی تهدید کرده است، امری که باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است.

تولید داخلی ناحالص جهان تا سال ۲۰۲۰ میلادی با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه خواهد شد. این میزان کاهش معادل اقتصاد سوییس است.