۰ نفر

وکیل ترامپ: اطلاعات نمی‌دهم تا استیضاح شکست بخورد

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۰:۵۱
کد خبر: 386381
وکیل ترامپ: اطلاعات نمی‌دهم تا استیضاح شکست بخورد

وکیل شخصی ترامپ اعلام کرده که قصد ندارد در تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داده یا اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ اعلام کرده است قصد دارد شکواییه‌هایی را علیه اعضای کلیدی حزب دموکرات‌ تنظیم کند.وی این اقدام را در تلاش برای متوقف کردن روند استیضاح علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام می‌دهد.

وکیل شخصی ترامپ که پیشتر شهردار نیویورک نیز بوده است در ادامه تاکید کرد که قصد ندارد در تحقیقات آغاز استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داده یا اطلاعاتی را در این باره ارائه دهد.

ترامپ طی روزهای اخیر به شدت درگیر تحقیقات آغاز استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل رسوایی مکالمه تلفنی با «ولودومیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است.

فرایند استیضاح، از مجلس نمایندگان آمریکا آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد. در ادامه، مجلس نمایندگان در صورت موافقت با استیضاح، از مجلس سنا می‌خواهد دادگاه تشکیل دهد و متهم را محاکمه کند. محکومیت قطعی رئیس‌جمهور که عزل او را در پی خواهد داشت مستلزم آن است که دو سوم سناتورها (۶۷ نماینده) به این موضوع رأی مثبت دهند و موافق آن باشند.

این در حالی است که پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داده ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد.