۰ نفر

رحمانی فضلی با وزیر مهاجران افغانستان دیدار و گفت وگو کرد

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱:۲۴
کد خبر: 386128
رحمانی فضلی با وزیر مهاجران افغانستان دیدار و گفت وگو کرد

وزیر کشور در دیدار با وزیر مهاجران افغانستان در حاشیه اجلاس اکسکام در ژنو، گفت: ایران 40سال است که در اسکان و پذیرش افغانی‌های مقیم ایران، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با سید حسین عالمی بلخی در حاشیه هفتادمین نشست کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) افزود: در این مدت ایران به عنوان یکی از کشورهای جهان بیشترین خدمات را به افغانی های مقیم ایران ارائه داده است.

وی با بیان اینکه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) تاکنون همکاری مناسبی با ایران نداشته است، گفت: تاکنون 6 درصد هزینه های افغانی های مقیم ایران از طرف سازمان های بین المللی تامین شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تا زمانی که امنیت، آرامش، توسعه، اشتغال و صلح در افغانستان حاکم نشود، امکان حل مشکلات پناهندگان افغانی وجود ندارد و در مذاکرات با وزیر مهاجران افغانستان تاکید شد که باید از طرف دولت افغانستان، ورود غیرقانونی افغانی ها به ایران بیشتر کنترل شود.

وزیر کشور بر حمایت بیشتر اکسکام از افغانی های مقیم ایران تاکید کرد و گفت: باید این سازمان بین المللی از اقدامات ایران در خصوص افغانی های مقیم ایران حمایت کند تا انشاالله با کنترل وضعیت پناهندگان و بازگشت آنان به افعانستان، شاهد جنگ و ناامنی بیشتر در منطقه نباشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بامداد روز گذشته به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام ) تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

قرار است نشست اکسکام با حضور مقام های عالی رتبه کشورهای عضو از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه جاری در ژنو برگزار شود.

سخنرانی در اجلاس هفتادمین کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) و دیدار با مقام های عالیرتبه کشورهای افغانستان، پاکستان و کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از برنامه های وزیر کشور در این سفر به ژنو است.