۰ نفر

تاکید استاندار نجف بر برقراری امنیت کامل در منطقه قدیمی

۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
کد خبر: 385327
تاکید استاندار نجف بر برقراری امنیت کامل در منطقه قدیمی

استاندار نجف اشرف تصریح کرد ما اطلاعات کاملی درباره کسانی که در آتش زدن و اغتشاش دست داشتند، در اختیار داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف در گفت‌وگو با شبکه للمیادین درباره تحولات اخیر این استان گفت تظاهرات اخیر در نجف در ابتدا به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و ما امنیت تظاهرکنندگان را تامین کردیم.

وی افزود آگاه تظاهرات در دومین روز خود از مسیر مسالمت آمیز خارج شد به طوری که تظاهرکنندگان به سمت منطقه قدیمی نجف اشرف به راه افتادند و برخی افراد افراطی تلاش کردند به دفاتر مراجع در منطقه قدیمی نجف خسارت وارد کنند.

عبدالمهدی: به مطالبات مشروع معترضان پاسخ می‌دهیم/ برکناری یک‌هزار کارمند عراقی به جرم فساد

استاندار نجف اشرف تصریح کرد ما اطلاعات کاملی درباره کسانی که در آتش زدن و اغتشاش دست داشتند، در اختیار داریم.

وی اظهار داشت ما به تلاش برای ترور مرجعیت اشاره نکردیم، بلکه تلاش‌هایی برای جلوگیری از این مسئله صورت گرفت.

الیاسری خاطر نشان کرد همه باید بدانند که مرجعیت خط قرمز است.

وی تاکید کرد ما از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم، ولی این مسئله روشن شده که برخی در میان تظاهرکنندگان طرح‌ها و مقاصد خاصی را دنبال می‌کنند.

استاندار نجف اشرف تصریح کرد امنیت منطقه قدیمی نجف اشرف به طور کامل تامین شده است.

بر اساس گزارش العهد، استاندار نجف اشرف از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در منطقه قدیمی نجف اشرف خبر داد.

«لؤی الیاسری» اعلام کرد اعضای یک گروه که با هدف اجرای عملیات ترور وارد منطقه قدیمی نجف اشرف شده بودند، دستگیر شدند.

وی از تلاش برخی طرف‌ها برای کشاندن تظاهرات به سمت دفتر آیت الله  العظمی علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق خبر داد و گفت دو باند که برای سرقت دو بانک در نجف و کوفه نقشه می‌کشیدند، نیز به دام افتادند.

استاندار نجف اشرف درکنفرانسی که به همراه بزرگان و شیوخ استان و برخی فعالان تظاهرات برگزار کرد، بر تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان بر اساس قانون تاکید کرد.

الیاسری اظهار داشت برخی افراد نفوذی هنگام آتش زدن اموال استان دستگیر شدند، اقدام آنها، برنامه‌ریزی شده بود، به طوری که طبقه‌ای که حاوی پرونده‌های امنیتی بود به آتش کشیده شد.

وی افزود ما هیچ دستوری برای تیراندازی نداده‌ایم و پلیس تنها در نتیجه حملات از خود دفاع کرده و افرادی با نفوذ به تظاهرات از آن سوء استفاده کردند.

استاندار نجف اشرف اظهار داشت عراق و نجف از نظر اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و هدف افراد نفوذی تخریب عراق است.

درخواست رهبر جریان صدر از نمایندگان فراکسیون پارلمانی خود

از سوی دیگر به گزارش شبکه السومریه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر خواستار تعلیق عضویت نمایندگان فراکسیون پارلمانی این جریان شده است.

مقتدی صدر در بیانیه‌ای از نمایندگان ائتلاف سائرون خواست عضویت خود را در مجلس نمایندگان تعلیق کنند. صدر بیانیه خود آورده است نمایندگان سائرون باید عضویت خود را در مجلس نمایندگان به حال تعلیق درآورند و این تعلیق عضویت تا زمانی که برنامه وزارتی مورد رضایت ملت و مرجعیت دینی ارائه شود، ادامه یابد.

اظهارات نماینده مرجعیت درباره تظاهرات اخیر

سید احمد الصافی نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در کربلای معلی در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد دولت باید به وظایف خود برای کاهش رنج شهروندان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای بیکاران در عراق عمل کند.

وی افزود دستگاه قضایی و دستگاه‌های نظارتی در عراق به اندازه کافی در زمینه مبارزه با مفسدان اقدام نکرده‌اند و اگر وضعیت همینطور که هست ادامه یابد، امیدی به حل مشکلات نمی‌رود. وی از سران عراق(رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان) خواست گام‌های واقعی برای اصلاح امور بردارند.

الصافی اظهار داشت مجلس نمایندگان هم مسئولیت بزرگی در قبال آنچه جریان دارد، برعهده دارد و فراکسیون‌ها باید رویکرد خود را تغییر داده و به اصلاح پاسخ دهد، دولت هم باید در پرونده انتصابات دولتی شایسته‌سالاری در پیش بگیرد، دولت باید به وظیفه خود برای کاهش رنج شهروندان عمل کند.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی همچنین گفت حملات به تظاهرکنندگانی که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند و نیز حمله به نیروهای امنیتی مردود و محکوم است.

الصافی افزود پیشتر، مرجعیت تشکیل کمیته‌ای با حضور افراد معروف و شناخته شده خارج از حاکمیت را برای تعیین گام‌های مبارزه با فساد پیشنهاد داده بود، ولی این پیشنهاد از سوی طرف‌های دولتی پیگیری نشد. مرجعیت پیشتر از طرف‌های مسئول خواسته بود رویکرد خود را تغییر داده و با فساد مبارزه کنند.

وی بار دیگر پیشنهاد مرجعیت مبنی بر تشکیل کمیته مستقل را برای مشخص کردن گام‌های مبارزه با فساد و تحقق اصلاح تکرار کرد و گفت این پیشنهاد ممکن است راهی برای حل بحران باشد.