۰ نفر

به بهانه نقض حقوق بشر؛

یازده سناتور آمریکا خواستار تحریم مقامات روسیه شدند

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰:۴۷
کد خبر: 385008
یازده سناتور آمریکا خواستار تحریم مقامات روسیه شدند

​یک گروه یازده نفره از سناتورهای آمریکا با ارسال نامه ای از دولت این کشور خواستند تا تعدادی از مقامات روسیه از جمله دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور را تحریم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی یازده نفره از سناتورهای آمریکا به رهبری «مارکو روبیو» و «بنجامین کاردین» در نامه ای مشترک خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «استیون منوچین» وزیر خزانه داری این کشور از دولت آمریکا خواستند تا شماری از مقامات روسیه از جمله دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور را به بهانه سرکوب اعتراضات داخلی در روسیه تحریم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این نامه آمده است: «ما بدینوسیله [از دولت آمریکا] درخواست می کنیم که در واکنش به اقدامات دولت روسیه علیه مخالفان و رهبران اپوزیسیون از جمله زندانی کردن بسیاری از شهروندان روس با انگیزه سیاسی، دست به اقدام زند. ما از شما مصرانه می خواهیم تا با استفاده از قدرت و اختیارات موجود تحت لوای قوانین آمریکا از جمله «قانون ماگینتسکی» علیه مقامات دولت روسیه که مسئول نقض حقوق بشر هستند، تحریمهایی هدفمند وضع کنید».

نامه مذکور در میان موارد ادعایی نقض حقوق بشر توسط مقامات روسیه، به پرونده «کنستانتین کوتوف» اشاره می کند که به دلیل شرکت در چندین تظاهرات فاقد مجوز به چهارسال زندان محکوم شد.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «در شرایطی که دولت آمریکا برخی افراد [متهم به تخلفات ادعایی] را تحریم کرده است، بسیاری دیگر- از جمله یوری چایکا دادستان کل، الکساندر کونووالوف وزیر دادگستری، و گنادی کورنییِنکو مدیر بازداشتگاه فدرال- را تحریم نکرده است».

پیش از این، «الیوت اِنگل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «مایکل مک کائل» عضو عالی رتبه این کمیته خواستار وضع تحریمهایی علیه مقامات روسیه تحت لوای قانون ماگینتسکی شده بودند.

گفتنی است که موج تظاهرات بدون مجوز در مسکو از اواسط ماه ژوئیه و به دنبال اعمال ممنوعیت قانونی بر شرکت شخصیتهای اپوزیسیون در انتخابات هشتم سپتامبر آغاز شد.