۰ نفر

کره‌شمالی باز هم موشک شلیک کرد

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبر: 384791
کره‌شمالی باز هم موشک شلیک کرد

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) پرتابه‌ یا پرتابه‌هایی را به سمت دریای شرقی خود پرتاب کرد که به نظر می‌رسد نمایشی از توسعه توانمندی‌های نظامی آن در آستانه مذاکرات هسته‌ای پیش رو با ایالات متحده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اطلاعاتی درباره نوع تسلیحات، تعداد دقیق پرتابه‌ها یا مسافتی که این پرتابه‌ها پیموده‌اند، اعلام نکرد.

اما یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن اعلام کرد، کره‌شمالی دو موشک بالستیک از سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است و یکی از آن‌ها داخل منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن دورتر از ساحل شمال غربی فرود آمده است. به گفته او، گزارشی از وارد آمدن خسارت به کشتی‌های ژاپنی یا لطمه به هواپیماهایی که از فراز این منطقه عبور می‌کنند، منتشر نشده است.

این پرتاب‌ها که نهمین دور از آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی از اواخر ژوئن به حساب می‌آید، ساعاتی پس از آن انجام شد که عصر سه‌شنبه یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی گفت که پیونگ‌یانگ و واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در سطح کاری طی روزهای آتی توافق کرده‌اند.

رسانه‌های خبری دیگر از جمله بی‌بی‌سی‌ ورلد گزارش دادند، احتمالا کره‌شمالی یک موشک بالستیک از روی یک زیر دریایی شلیک کرده است. مقام‌های کره‌جنوبی می‌گویند، موشکی از نزدیکی بندر ونسان حدود ۴۵۰ کیلومتر را پیمود و تا ارتفاع ۹۱۰ کیلومتر اوج گرفت و بعد به داخل دریای ژاپن افتاد. اگر این موضوع تایید شود، نشان‌دهنده تشدید چشم‌گیر آزمایش موشک‌های کوتاه برد کره‌شمالی خواهد بود.