۰ نفر

تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰:۳۳
کد خبر: 384758
تاکید نخست وزیر ارمنستان بر توسعه روابط ایران و اوراسیا

نخست وزیر ارمنستان در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در ایروان بر تداوم همکاری کشورهای منطقه با ایران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر ارمنستان گفت که توسعه روابط ایران و اتحادیه اوراسیا به توسعه روابط دو جانبه بین ارمنستان و ایران کمک خواهد کرد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه پس از برگزاری جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا در «ایروان» پایتخت این کشور بر لزوم توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه اوراسیا تاکید کرد.

پاشینیان با بیان لازم الاجرا شدن توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری اتحادیه اوراسیا و ایران و وجود بازارهای عظیم تجاری در ایران و کشورهای اوراسیا گفت، این توافقنامه فرصت‌های جدیدی را برای توسعه تجارت دو جانبه ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز گذشته به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در رأس هیأتی به ایروان سفر کرد.

رئیس جمهور ایران پیش از سفر به ارمنستان با اشاره به اینکه از آبان امسال روابط تجاری منطقه آزاد ایران با این منطقه برقرار می‌شود، پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا را فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان و بخش اقتصاد دولتی برای توسعه رابطه تجاری با این ۵ کشور برشمرد.

به گفته نخست وزیر ارمنستان  قالب این همکاری بیانگر فرصت‌های بزرگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. پاشینیان در خاتمه خاطرنشان کرد که ارمنستان امیدوار به توسعه  فرصت‌های ترانزیتی است.

وزیر خارجه ارمنستان نیز جمعه گذشته در دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که ارمنستان گفتمان سطح بالا و روابط دوستانه با ایران را بسیار مهم می‌داند.