۰ نفر

آمریکا: ایران بین مذاکره با ما و فروپاشی اقتصادش یکی را انتخاب کند

۶ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۸
کد خبر: 383994
آمریکا: ایران بین مذاکره با ما و فروپاشی اقتصادش یکی را انتخاب کند

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران مدعی شده ایران باید بین مذاکره با آمریکا یا فروپاشی اقتصاد خودش یکی را انتخاب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه «الحره» ادعا کرده ایران باید بین مذاکره با آمریکا و فروپاشی اقتصاد خود یکی را انتخاب کند. 

هوک، همانند روزهای گذشته ایران را به انجام حمله اخیر به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کرد و گفت: «ایران با حمله به یک کشور دیگر، حاکمیت آن را نقض کرده و آخرین چیزی که دنیا می‌خواهد، رفتارهای بد است.»

این مقام آمریکایی سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را «دیپلماتیک» خواند و گفت که او از این لحاظ بسیار «سخاوتمندانه» عمل کرده است.

هوک ادعا کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ با اتخاذ روش دیپلماتیک در دو سال و نیم گذشته بسیار سخاوتمندانه عمل کرده است، اما ایران دیپلماسی را رد می‌کند.» 

وی در ادامه با بیان این ادعا که «اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار دارد» گفت: «ایران این گزینه را پیش رو دارد که به مذاکرات برگردد یا اینکه می‌تواند نظاره‌گر فروپاشی اقتصاد کشورش باشد.»

هوک در بخش دیگری از ادعایش گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد باید حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی را مورد بررسی قرار دهد. 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.