۰ نفر

کلینتون: ترامپ می‌داند که ریاست‌جمهوری را دزدیده است

۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۴
کد خبر: 383773
کلینتون: ترامپ می‌داند که ریاست‌جمهوری را دزدیده است

هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای تلویزیونی ترامپ را رئیس‌جمهور غیرقانونی آمریکا خواند که در سال 2016ریاست جمهوری را از او دزدید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ او را رئیس‌جمهور نامشروع این کشور نامید.

کلینتون وزیر امور خارجه دولت قبلی آمریکا، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» شرح داد:‌ «معتقدم او (ترامپ) می‌داند که تاکتیک‌های مختلفی که [برای جمع کردن رأی استفاده کرد] از سرکوب رأی‌دهندگان و پاک‌سازی آراء تا هک کردن و داستان‌پردازی‌های نادرست از جمله دلایلی هستند که نتیجه انتخابات به آن شکل رقم خورد».

کلینتون باخت انتخاباتی خود را با داشتن  ۶۶ میلیون معرفی‌نامه برای به‌دست آوردن یک شغل و رد شدن در مصاحبه شغلی به‌خاطر فردی فاسد مقایسه کرد. وی همچنین از انجام تحقیقات در راستای استیضاح ترامپ حمایت کرد.

کلینتون در ادامه گفت خود ترامپ هم می‌داند در سطح یک رئیس‌جمهور نیست و ریاست‌جمهوری را از او «دزدیده است». 

همچنین کلینتون تلاش ترامپ برای داستان‌پردازی‌های منفی علیه «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی را با آنچه علیه وی انجام داد مقایسه کرد که «ظالمانه‌ترین حرف‌های منفی» را علیه او بیان کرده بود.

کلینتون درباره پرونده اوکراین‌گیت گفت: «زمانی که رئیس‌جمهور ایالات متحده که سوگنده خورده از قانون اساسی حفاظت و دفاع کند، از جایگاه خود برای اخاذی از کشوری خارجی در جهت اهداف سیاسی استفاده می‌کند، دقیقاً همان چیزی است بنیان‌گذاران [آمریکا] از آن نگران بودند».

چندی پیش  یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید، در پی نگرانی از ارتباط تلفنی ترامپ با همتای اوکراینیش و  دادن «قولی» به او، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی ۹ صفحه‌ای را تنظیم کرد و روز چهارشنبه «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز رسمی تحقیقات در خصوص پرونده موسوم به اوکراین‌گیت را با هدف استیضاح ترامپ، اعلام کرد.

اکنون دموکرات‌ها در حال تحقیق بر روی تلاش ترامپ و «رودلف جولیانی» وکیل او برای متقاعد کردن دولت اوکراین جهت کمک به انتخاب مجددش در انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند.

او همچنین پیش‌بینی کرد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد باخت زیرا «اتفاقات خنده‌داری» در انتخابات ۲۰۱۶ رخ داد که «دوباره اتفاق نخواهند افتاد».