۰ نفر

روسیه: امیدواریم واشنگتن تماس‌های محرمانه پوتین را منتشر نکند

۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶
کد خبر: 383739
روسیه: امیدواریم واشنگتن تماس‌های محرمانه پوتین را منتشر نکند

سخنگوی کرملین در پی رسوایی ناشی از افشای مکالمات تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین به کنایه ابراز امیدواری کرد واشنگتن مکالمات رئیس جمهور آمریکا و همتای روسش را منتشر نکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره افشای تماس تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین گفت، افشای چنین مکالمه‌ای یک اقدام دیپلماتیک عادی نیست.

پسکوف ابراز امیدواری کرد تیرگی روابط میان روسیه و آمریکا منجبر به نشر و افشای تماس‌های تلفنی بین ترامپ و پوتین نشود.

چندی پیش  یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید، در پی نگرانی از ارتباط تلفنی ترامپ با همتای اوکراینیش و  دادن «قولی» به او، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی ۹ صفحه‌ای را تنظیم کرد.

در پی فشارهای کنگره آمریکا بر دولت ترامپ، کاخ سفید متن سخنان مراوده شده بین ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر کرد. طبق این مکالمات، ترامپ و «رودلف جولیانی» وکیل او برای متقاعد کردن دولت اوکراین جهت کمک به انتخاب مجددش در انتخابات سال ۲۰۲۰ تلاش کرده‌اند.

کاخ سفید اذعان کرده است که این متن، پیاده‌شده کلمه به کلمه صحبت‌های ترامپ و زلنسکی نیست. علاوه بر این، در سه بخش از متن، درست در جایی که ترامپ در حال طرح درخواستش است، ادامه جمله تقطیع شده است.