۰ نفر

درخواست کمک بانک مرکزی اروپا از پارلمان اتحادیه

۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 383676
درخواست کمک بانک مرکزی اروپا از پارلمان اتحادیه

رئیس بانک مرکزی ارپوا از نمایندگان پارلمان درخواست کرد برای نجات اقتصاد منطقه یورو دست به کار شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس بانک مرکزی اروپا با اشاره به وجود ریسک های متعدد بر سر راه اقتصاد منطقه یورو از نمایندگان مجلس اروپا خواست تا با همکاری مشترک با بانک مرکزی، پاسخی نیرومند به روند نزولی اخیر بدهند.

ماریو دراگی که برای آخرین بار پیش از پایان دوره ریاست خود در جمع نمایندگان کمیته اقتصادی و پولی پارلمان اروپا حاضر شده بود، گفت که روند کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سریع تر و وخیم تر از چیزی بوده است که پیش‌تر تصور می‌شد.

دراگی با اشاره به باقی ماندن نرخ تورم منطقه یورو در سطح کمتر از محدوده هدف‌گذاری شده گفت که تنها بسته محرک بانک مرکزی برای بازگرداندن قطار اقتصاد اروپا به ریل صعودی کافی نیست و در این زمینه باید مجلس و دولت های اروپایی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس ایتالیایی بانک مرکزی اروپا افزود: باید در تعامل با یکدیگر به یک استراتژی مطلوب برای افزایش کارایی سیاست های پولی خود برسیم. وی خطاب به دولت های هلند و آلمان که از مخالفان برنامه جدید بانک مرکزی بودند گفت که اکنون زمان افزایش مخارج برای پرهیز از بدتر شدن شرایط است.

رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو اکنون در پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون قرار دارد.

فرانسه خواستار تعریف یک بودجه مشترک برای مدیریت بهتر ترازهای مالی اتحادیه اروپا شده است اما برخی از کشورها به ویژه هلند با این پیشنهاد مخالفند.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند گفته است کشورش هرگز از مکانیزم بودجه ای جدید برای ثبات بخشی به منطقه یورو حمایت نخواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو را ۱.۱ درصد برای سال جاری و ۱.۲ درصد در سال آینده پیش‌بینی کرده است.

 ماریو دراگی در ادامه سخنان خود در کمیته پولی و اقتصادی پارلمان اروپا با اشاره به مشکلات بخش تولید در کشورهای اروپایی گفت: هر چه ضعف بخش تولید بیشتر ادامه داشته باشد ریسک‌های موجود سر راه اقتصاد منطقه یورو خطرناک تر خواهند بود.