۰ نفر

سقوط بورس‌های جهانی

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 383272
سقوط بورس‌های جهانی

پس از آن که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به نقض قانون متهم کرد، بورس‌های جهانی ریزشی شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس، روند معاملات روز چهار شنبه بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به آغاز رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشورقرار گرفت. نانسی پلوسی، رئیس مجلس آمریکا گفته است که ترامپ از یک کشور خارجی خواسته است در امور داخلی آمریکا مداخله کند و این نقض فاحش قانون است. برخی منابع مدعی شده اند ترامپ در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیق در خصوص فساد جو بایدن، رقیب انتخباتی خود و پسرش در یک شرکت گاز اوکراینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۷ درصد کاهش تا ۷۲۹۱.۴۳ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۴  درصدی در سطح ۵۶۲۸.۳۳  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۲۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۳۰۷.۱۵  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۲۷  درصد بالا رفت و به ۹۱۱۸.۲ واحد رسید.

ویلی دلویچ، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه " بیرد" گفت: اخبار مربوط به افزایش احتمال استیضاح رئیس‌جمهور باعث افزایش نااطمینانی سرمایه گذاران به شرایط حاکم بر بازارها شده است.

در وال استریت شاخص‌ها به مانند همتایان اروپایی، عمدتا نزولی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۵۳  درصد ریزش کرد به ۲۶ هزار و ۸۰۷.۷۷  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۸۴ درصد ریزش تا سطح ۲۹۶۶.۳۰  واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۴۶  درصدی در سطح ۷۹۹۳.۶۳ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر در معاملات بورس های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۳۵  درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۲۰.۶ واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با سقوط  ۱.۱  درصدی به ۲۵ هزار و ۹۹۱.۳۳  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با کاهش ۰.۵۸ درصدی در سطح ۳۸۸۷.۵۱ واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۶۶  درصد کاهش به ۵۶.۹۱ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۸۷ درصدی به ازای ۶۲.۵۶ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۲۴ درصدی به ۱۵۲۸.۲۳ دلار رسید. هر اونس نقره نیز با کاهش ۰.۲۸ درصدی به ازای ۱۸.۵۸ دلار مبادله شد.