۰ نفر

الجبیر: برای پاسخ به ایران مواضع دیپلماتیک قوی اتخاذ می‌کنیم

۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۲۹
کد خبر: 383139
الجبیر: برای پاسخ به ایران مواضع دیپلماتیک قوی اتخاذ می‌کنیم

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه بار دیگر ایران را مسئول را حمله به آرامکو دانست و گفت که «در پاسخ به ایران مواضع دیپلماتیک قوی اتخاذ می‌کنیم».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه سه‌شنبه شب در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر ایران را به دست داشتن در حمله آرامکو متهم کرد.

وزیر خارجه سابق عربستان سعودی گفت که «ما می‌خواهیم جلوی جنگ را به هر قیمتی که شده بگیریم، ولی اگر ایران به حمله کند، ما دست بسته نخواهیم بود».

وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، ایران را مسئول حمله به آرامکو دانست و تاکید کرد که «در پاسخ به این کشور، مواضع قوی دیپلماتیک اتخاذ خواهیم کرد».

عادل الجبیر که کشورش به حمایت از تروریسم در منطقه با همکاری ایالات متحده آمریکا معروف است، مدعی شد که «ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به توسعه برنامه‌های موشکی خود ادامه می‌دهد».

وی با بیان اینکه اروپا مواضع محکمی در قبال ایران در پی حمله آرامکو اتخاذ نکرده است، گفت که «عدم اتخاذ مواضع قاطع اروپا علیه ایران، باعث می‌شود که این کشور به سیاست‌های خود ادامه دهد».

مسئول سعودی افزود: «ایران سعی دارد انقلابش را صادر کند و فکر می‌کند می‌تواند بر جهان سیطره یابد».

الجبیر ایران را به دخالت در امور منطقه متهم کرد و گفت که «برای پاسخ دادن به حمله آرامکو، همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است».

وی درباره بدون اشاره به تجاوزات پنج ساله عربستان در یمن و کشتار مردم این کشور مدعی شد که «امارات از یمن عقب نشینی کرد، اما نیروهای المجلس الانتقالی(شورای انتقالی جنوب یمن) از فرصت سوء استفاده کرده و پایگاه‌های دولتی را اشغال کرده است».  

وزیر خارجه سابق سعودی تاکید کرد که «ما و امارات با همکاری دولت منصور هادی(دولت مستعفی یمن) تلاش می‌کنیم ساختار نیروهای مسلح را بازسازی کنیم».

عادل الجبیر همچنین قطر را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد و مدعی شد که این کشور از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کند.

وزیر دولت سعودی در امور خارجه تاکید کرد، قطر همسایه ماست و باید سیاست‌های خود را تغییر دهد.