۰ نفر

اسد: مواضع اروپا درباره تحولات سوریه از ابتدا غیرواقع‌بینانه بود

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبر: 382575
اسد: مواضع اروپا درباره تحولات سوریه از ابتدا غیرواقع‌بینانه بود

رئیس‌جمهور سوریه در جمع یک هیات ایتالیاتی گفت که «مواضع بیشتر کشورهای اروپایی درباره تحولات سوریه از ابتدا غیرواقع‌بینانه بود».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه روز یکشنبه در دمشق میزبان هیأتی از پارلمانی‌ها و سیاستمداران ایتالیایی به ریاست «پائولو رومانی» عضو مجلس سنای این کشور بوده است.

به نوشته خبرگزاری «سانا»، دو طرف سوری و ایتالیایی در این دیدار، آخرین تحولات مربوط به سوریه و اوضاع میدانی و روند سیاسی آن و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را بررسی کردند.

بشار اسد تاکید کرد: «برخی از کشورها و در راس آن ترکیه و آمریکا همچنان به جنگ و درگیری در سوریه دامن می‌زنند که این مساله باعث جلوگیری از نابودی کامل تروریسم و در نتیجه مانع بازگشت سوری‌ها به کشورشان می‌شود».

رئیس‌جمهور سوریه افزود: «مواضع بیشتر کشورهای اروپا درباره تحولات سوریه از ابتدا هم به دور از واقعیت بود و این کشورها با وجود تغییرات گسترده به وجود آمده در طول سال‌های گذشته جنگ، سیاستی را در پیش گرفته‌اند که در راستای منافع آمریکا است نه منافع خودشان».

از سوی دیگر، هیات ایتالیایی اعلام کرد که «روایت غیر واقعی رسانه‌ها درباره تحولات سوریه، به تدریج در حال از دست دادن تاثیرش روی افکار عمومی اروپا است».

در این نشست، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه و «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه این کشور نیز حضور داشتند.