۰ نفر

ترامپ: خوب است با ایران به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برسیم

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 381915
ترامپ: خوب است با ایران به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برسیم

رئیس‌جمهور آمریکا نیروی نظامی این کشور را قدرتمندترین در تاریخ خواند و گفت از دید او رسیدن به راهکاری مسالمت‌آمیز با ایران چیز خوبی است، اما باید دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با بیان اینکه واشنگتن از توان نظامی بالایی برخوردار است، گفت امیدوار است که بتوان با ایران به راه حلی مسالمت‌آمیز دست یافت، هرچند که ممکن است این امر مقدور نباشد.

در روزهای گذشته، بعد از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، مقام‌های آمریکایی ایران را به دست داشتن در این عملیات متهم کرده و تهدیداتی را علیه ایران مطرح کرده‌اند. ترامپ ابتدا در توییتر نوشت که آمریکا «آماده شلیک» است، اما آنطور که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند وی در پشت پرده درباره استفاده از گزینه نظامی ابراز بی‌میلی کرده است.

وی که در حاشیه بازدید از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی مورد اینکه چرا با وجود بی‌میلی به گزینه نظامی توییتی تهدیدآمیز منتشر کرده، گفت: «باید ببینیم چه می‌شود. شاید ضربه‌‌هایی بسیار قدرتمند داشته باشیم. ما با فاصله زیاد از دیگران، قدرتمندترین ارتش جهان را در اختیار داریم. زمانی که من ابتدا آمدم ما تضعیف شده بودیم، اما الان خیلی قدرتمند هستیم. ما هواپیماهای جدید، موشک‌های جدید، همه‌چیز جدید، همه نوع تجهیزاتی داریم. می‌دانید کلی کشتی جدید، کلی زیردریایی جدید. داریم کارهایی می‌کنیم که سال‌های سال بود که نکرده بودیم.»

ترامپ افزود: «وقتی من آمدم خیلی تضعیف شده بودیم، همانطور که دیروز گفتم اوضاع مهماتمان خراب بود. گفتم که چنین وضعی نباید برای هیچ رئیس‌جمهور دیگری تکرار شود. ببینیم چه می‌شود. اتفاق‌های زیادی می‌تواند بیافتد. اگر بتوانیم به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برسیم، خوب است، اما ممکن هم هست که اینطور نشود. اما هرگز هیچ کشوری به اندازه ما قدرتمند نبوده است، حتی نزدیک ما هم نبوده.»

در حال تکمیل...