۰ نفر

بلومبرگ: تحریم‌های جدید بر ایران آثار ناچیزی خواهند داشت

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۱۲
کد خبر: 381735
بلومبرگ: تحریم‌های جدید بر ایران آثار ناچیزی خواهند داشت

یک شبکه خبری آمریکایی می‌گوید تحریم‌های جدید آمریکا که ترامپ از آنها سخن گفته، نمی‌توانند چیز زیادی بر فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ایران بیفزایند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه‌شب به‌وقت تهران از تحریم‌های شدیدتر علیه ایران دم زد، شبکه خبری بلومبرگ در ضمن گزارشی اذعان کرده که چنین تحریم‌هایی آثار ناچیزی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.

به نوشته بلومبرگ، دولت ترامپ از زمان خروج از توافق هسته‌ای 2015 درحال تشدید تحریم‌ها از جمله بر فروش نفت ایران بوده است. تحریم‌های بیشتر آمریکا بر ایران می‌تواند مسیری برای جلوگیری از درگیری مستقیم نظامی باشد. در حالی که ترامپ گفته بود آماده اقدام است اما پس از آن گفت که مشتاق درگیری دیگری در خاورمیانه نیست.

این شبکه خبری با اشاره به اینکه اقتصاد ایران تحت فشار تحریم‌های موجود قرار دارد از برخی دیگر از اهداف احتمالی تحریمی نام برده اما اذعان کرده که «اما با توجه به اینکه بخش اعظم اقتصاد ایران وابسته به فروش نفت است [و با توجه به اینکه فروش نفت از قبل تحت تحریم بوده] تحریم‌های بیشتر چیزی بیش از آثار ناچیز نخواهد داشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به‌همراه سایر مقامات آمریکایی در حال اتهام‌پراکنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو است، چهارشنبه‌شب وعده تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران داد.

وی در پاسخ به اینکه این تحریم‌ها چه مواردی را شامل می‌شوند گفت: «این تحریم‌ها را ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهیم کرد.»