۰ نفر

ادعای پمپئو: حمله ایران به تاسیسات آرامکو جنگ‌افروزی است

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۰۸
کد خبر: 381727
ادعای پمپئو: حمله ایران به تاسیسات آرامکو جنگ‌افروزی است

وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی بی‌اساس اظهار کرد که حملات ایران به تاسیسات نفتی عربستان، برای جنگ‌افروزی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که ایران تنها برای "جنگ‌افروزی" به به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرده است. پمپئو به خبرنگاران گفت: این حمله کار ایران بوده است.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص یک پاسخ دیپلماتیک مشترک به حملات آرامکو به بحث پرداخته است.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای نوشت: آن‌ها (جانسون و ترامپ) با محکوم کردن حملات، بر سر لزوم پاسخ دیپلماتیک مشترک از سوی شرکای بین‌المللی تاکید کردند. آن‌ها همچنین بر سر ایران گفت‌وگو کردند و بر سر اینکه جمهوری اسلامی نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، توافق کردند.

بر اساس این گزارش، این اتهامات و ادعاها در شرایطی مطرح می شود که مقامات رسمی کشورمان از همان ابتدا گفته‌اند که راه حل بحران یمن راه حل نظامی نیست و کسانی که فکر می‌کردند با قدرت نظامی و خرید تسلیحات از آمریکا می‌توانند مردم بی دفاع یمن را در چند روز شکست دهند اکنون می‌بینند که بعد از چندین سال وضعیت چگونه است چنان چه که سیستم های پیشرفته دفاعی قدرت رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن را ندارد و برای این که این شرمساری را جبران کنند به دیگران تهمت می‌زدند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه تاکید دارد که راه حل بحران یمن پایان دادن به این جنایت‌ها و درگیری ها و انجام گفت وگوهای یمنی یمنی است گفت: ایران از ابتدای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای خود برای راه حل سیاسی یمن اعلام کرد و آنهایی که به قدرت نظامی آنقدر می‌نازیدند که حاضر نشدند طرح سیاسی را بپذیرند اکنون باید پاسخ دهند که چرا در شرایط کنونی قرار گرفته‌ایم. هنوز دیر نیست و هنوز این امکان وجود دارد که با راه حل صلح آمیز و با مذاکره بحران یمن را پایان دهیم تا این جنایات انسانی خاتمه پیدا کنند.