۰ نفر

آنکارا از تحریم‌ها علیه ایران بیشترین ضرر را متحمل شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۵۳
کد خبر: 381717
آنکارا از تحریم‌ها علیه ایران بیشترین ضرر را متحمل شد

خانم رخسار پک جان وزیر تجارت ترکیه روز چهارشنبه گفت: ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بیشترین ضرر را متحمل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خانم پک جان در نشست شورای کار ایران و ترکیه در آنکارا این مطلب را عنوان کرد.

وی در سخنان خود در این شورا با اشاره به اینکه روابط با ایران در یک مجرای سازنده که راه را برای تجار و بازرگانان هموار کند، ادامه دارد گفت: با استفاده بهتر از قرارداد تجارت ترجیحی بین دو کشور سعی در افزایش و توسعه روابط تجاری بین دو کشور داریم.

وی نشست های بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه را مفید خواند و گفت: پیامدهای این نشست بسیار مفید خواهد بود.

"پک جان" روند مناسبات بین دو کشور را مثبت خواند و گفت: دولت های هر دو کشور در گشودن راه مناسبات تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری عزم راسخ دارند و در این زمینه حمایت های لازم را به عمل می آورند.

وی با اشاره به اینکه برای برآورده کردن هدف ۳۰ میلیارد دلاری حجم تجارت بین دو کشور از سوی روسای جمهوری ایران و ترکیه فعالیت می کنند، گفت: جهان کار دو کشور می توانند از قرارداد تجاری دوجانبه بین دو کشور و نیز قرارداد تجارت ترجیحی بهره بگیرند.

پک چان با اشاره به اینکه حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشت ، گفت: این رقم در سال ۲۰۱۹ نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است و ترکیه در راس کشورهایی است که بیشترین میزان تاثیر را از تحریم های آمریکا علیه ایران پذیرفته است ولی ترکیه در هر زمان در کنار مردم ا یران جای خواهد داشت.

وزیر تجارت ترکیه با اشاره به فعالیت ۱۶۶ شرکت ترک در ایران ، گفت: میزان سرمایه گذاری این شرکت ها در ایران ۱.۳ میلیارد دلار است و این شرکت ها در دوران تحریم ها نیز به رغم تمامی مشکلات فعالیت های خود را ادامه داده اند.