۰ نفر

کارشناسان سازمان ملل درباره حمله آرامکو به عربستان می‌روند

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۱
کد خبر: 381696
کارشناسان سازمان ملل درباره حمله آرامکو به عربستان می‌روند

منابع خبری چهارشنبه از سفر کارشناسان سازمان ملل متحد به عربستان سعودی برای تحقیق درباره حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری چهارشنبه از سفر کارشناسان سازمان ملل متحد به عربستان سعودی برای تحقیق درباره حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی خبر دادند. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد کارشناسان سازمان ملل متحد احتمالاً برای بررسی این حمله روانه عربستان خواهند شد. 

یک منبع به شرط عدم افشای نام گفت: «خیلی خوب است که یک تحقیق بین‌المللی در این مورد انجام می‌شود.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.»