۰ نفر

پوتین و ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو تلفنی گفت‌وگو کردند

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳
کد خبر: 381644
پوتین و ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو تلفنی گفت‌وگو کردند

کاخ ریاست جمهوری روسیه از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) امروز چهارشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین با بن سلمان تماس گرفته و در خصوص آخرین تحولات از جمله حادثه آرامکو که ارتش یمن در واکنش به حملات و جنگ سعودی به تأسیسات نفتی وابسته به آرامکو حمله کرد، گفت‌وگو کرد.

همچنین شبکه خبری العربیه با اعلام این خبر گزارش کرد که رئیس جمهور پوتین در خصوص حملات انجام شده به دو تأسیسات نفتی در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده است. 

طبق این گزارش، پوتین بر ضرورت اجرای تحقیقات دقیق و واقعگرایانه تأکید کرده است. 

همچنین سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و بن سلمان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی درباره امکان خرید سامانه اس-400 و اس-300 و همچنین احتمال افزایش تولید نفت از طرف اعضای اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده صحبت نکرده‌اند.

پیشتر، صبح چهارشنبه خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) از تماس تلفنی مشابه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با ولی‌عهد سعودی خبر داده و در آن خبر آمده بود که طرفین حادثه آرامکو را بررسی کرده‌اند . 

به نوشته واس، رئیس جمهور فرانسه ضمن «محکوم کردن و ابراز انزجار از اقدامات خصمانه که تأسیسات حیاتی پادشاهی [سعودی] را هدف گرفت و تأکید بر حمایت فرانسه از امنیت و ثبات پادشاهی در مقابل اقدامات خرابکارانه»، بر لزوم اینکه [عربستان] نباید در مقابل دیدگان دنیا در مقابل این حملات ضعف نشان بدهد، تأکید کرده است.

از طرفی دیگر امانوئل ماکرون امروز از تصمیم کشورش برای اعزام کارشناس به عربستان سعودی خبر داد تا در تحقیقات درباره حادثه آرامکو شرکت کنند.

شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیاست که بامداد شنبه بیست‌وسوم شهریور ماه در چند تأسیسات وابسته به خود در دو منطقه بقیق و خریص در شرق عربستان، هدف حملات تلافی‌جویانه ارتش یمن قرار گرفت و تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شد.