۰ نفر

راهبرد ترامپ در قبال ایران تنش آفرینیِ یکجانبه و کور است

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۱۳
کد خبر: 381226
راهبرد ترامپ در قبال ایران تنش آفرینیِ یکجانبه و کور است

سناتور «کریس مورفی» تصریح کرد: راهبرد ترامپ در قبال ایران تنش آفرینیِ یکجانبه و کور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سناتور «کریس مورفی» با انتشار پیامی در توئیتر به ادعای «مایک پمپئو» درباره ایران واکنش نشان داد. 

سناتور مورفی در این خصوص تصریح کرد: راهبرد ترامپ در قبال ایران تنش آفرینی یکجانبه و کور است. هیچ اجماع بین المللی در این خصوص وجود ندارد.

این در حالیست که سناتور مورفی دیروز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: این ساده‌انگاری فاقد حس مسئولیت است و داخل شدن در جنگی بی‌مفهوم که به ما تحمیل نشده بلکه ناشی از انتخاب خود ماست. سعودی‌ها و حوثی‌ها در جنگ هستند. سعودی‌ها به حوثی‌ها حمله می‌کنند و حوثی‌ها هم با حمله پاسخ می‌دهند. ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند و یک بازیگر بد است، ولی به این سادگی هم نیست که بگوئیم حوثی‌ها=ایران.

گفتنی است، وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: تهران در پشت حدود ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی قرار دارد، این در حالی است که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند در حال توسل به دیپلماسی هستند. در میانه تمام درخواست‌ها برای کاهش تنش، ایران اکنون حمله بی‌سابقه‌ای به منبع تامین انرژی جهان انجام داده است. هیچ مدرکی و نشانه‌ای در دست نیست که این حملات از یمن صورت گرفته است.