۰ نفر

روسای جمهوری ایران و روسیه دیدار کردند

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبر: 381182
روسای جمهوری ایران و روسیه دیدار کردند

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که برای شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا بسر می برند، قبل از برپایی این نشست سه جانبه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دیدار دوجانبه روسای جمهوری دو کشور در پشت درهای بسته صورت گرفت و به خبرنگاران تنها اجازه عکسبرداری داده شد.

به گفته کارشناسان سیاسی مسایل سیاسی و اقتصادی فیمابین روسیه و ایران و مسایل منطقه ای در راس مسایل مطروحه بین روسای جمهوری دو کشور بود.

روابط ایران و روسیه در حال حاضر دوران طلایی خود را سپری می کند و دو کشور در بسیاری مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از اتفاق نظر برخوردار هستند و تماس های مستمری بین مسئولین دو کشور در سطوح مختلف برگزار می شود.

آقای روحانی که شب گذشته وارد آنکارا شد در فرودگاه این شهر مورد استقبال مسئولین وزارت خارجه ترکیه قرار گرفت.
ظریف، اردکانیان، حاتمی و حجتی وزیران امور خارجه، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی و همتی رئیس کل بانک مرکزی ، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این دور از اجلاس که امروز برگزار می شود، برای ادامه و توسعه همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای گفت وگو خواهند کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز بعد از پایان دیدار خود از آنکارا، به تهران بازخواهد گشت.