۰ نفر

پوتین و اردوغان دیدار کردند

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 381123
پوتین و اردوغان دیدار کردند

رئیس‌جمهور روسیه که برای نشست سه‌جانبه با همتایان ترکیه‌ای و ایرانی خود به آنکارا سفر کرده، امروز با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در آنکارا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین برای نشست سه‌جانبه با همتایان ترکیه‌ای و ایرانی خود به آنکارا رفته است.

پوتین و اردوغان در نشست خود که پیش از برگزاری دیدار سه‌جانبه انجام شده، در مورد مسائل منطقه، روابط دوجانبه و وضعیت سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم برای دیدار با پوتین و اردوغان ساعاتی پیش وارد ترکیه شده است. قرار است سران سه کشور امروز برای گفت‌وگو در مورد سوریه با هم دیدار کنند. این پنجمین نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه با موضوع سوریه خواهد بود.

تهران، آنکارا و مسکو ضامنین روندی هستند که سه سال پیش در شهر «آستانه» قزاقستان و با هدف تسهیل روند حل و فصل سیاسی بحران در سوریه آغاز شد. بر اساس توافقی که میان سه کشور به دست آمده، قرار است یک کمیته مشترک، با مشارکت طرف‌های مختلف صحنه سیاسی سوریه، قانون اساسی جدید این کشور را تدوین کند. مرحله بعد، برگزاری انتخابات بر اساس قانون اساسی جدید خواهد بود.

روند آستانه تاکنون به برقراری آتش‌بس در بخش‌های بزرگی از سوریه منجر شده است.