۰ نفر

براساس نتایج یک نظرسنجی؛

حمایت اکثر اروپایی‌ها از تلاش برای حفظ برجام

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبر: 380892
حمایت اکثر اروپایی‌ها از تلاش برای حفظ برجام

براساس نظرسنجی یک اندیشکده در اروپا، اکثریت شرکت‌کنندگان از ۱۴ کشور اروپایی از تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای حمایت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ‌، نتایج یک همه‌پرسی از شهروندان ۱۴ کشور عضو اتحادیه اروپا نشان می‌دهد اکثر مردم این کشور‌ها از تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.
در نظرسنجی این اندیشکده که نتایج آن در ماه سپتامبر امسال منتشر شده است، پرسش‌هایی درباره مسائل مختلف در زمینه سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح شد که یکی از آن‌ها در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. در بخشی از نتایج این نظرسنجی آمده است: «بررسی شورای اروپایی روابط خارجی نشان می‌دهد که با وجود اختلاف نظر جدی میان دولت‌های اروپایی بر سر مسائل مختلف منطقه، حمایت عمومی قوی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، وجود دارد.»
بر اساس این نظرسنجی، در همه ۱۴ کشور، اکثریت شرکت‌کنندگان از تلاش‌ها برای حفظ برجام حمایت کرده‌اند. اتریش با ۶۷%، اسپانیا با ۶۲%، لهستان با ۶۰%، مجارستان با ۶۰%، جمهوری چک با ۵۸%، ایتالیا با ۵۷% و رومانی با ۵۶% در رده‌های نخست این نظرسنجی از منظر حمایت از توافق هسته‌ای قرار دارند. فرانسه تنها کشوری است که میزان حمایت از برجام در آن کمتر از ۵۰ درصد است. در نظرسنجی صورت‌گرفته در این کشور، ۴۷% از تلاش برای حفظ برجام حمایت کرده‌اند؛ با وجود این، در فرانسه نیز فقط ۱۷% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، با تلاش برای زنده نگه داشتن برجام ابراز مخالفت کرده اند.
H6hDzaaIYZHZ