طبق آمار ارائه شده در خصوص شهرهای سطح جهان که بیشترین تعداد دوربین‌های مدار بسته را دارند، شهر چونگ‌کینگ چین در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس مطالعات انجام شده توسط وب‌سایت تحقیقاتی Comparitech، هشت شهر از 10 شهر جهان که بیشتر از سایر نقاط تحت نظارت و کنترل هستند، به چین تعلق دارد. این کشور، به طور چشم‌گیری سخاوت خود را در استفاده از دوربین‌های مداربسته نشان داده، تا جایی که نام تعداد زیادی از شهرهای چین، در رتبه‌بندی شهرهای سطح جهان که بیشترین نظارت در آنها صورت می‌گیرد، دیده می‌شود.

گفتنی است که شهر چونگ‌کینگ، با تعداد 168 دوربین مداربسته عمومی به ازای هر هزار شهروند، در صدر لیست قرار دارد.

جالب توجه است که شهر غیر چینی که در زمره 10 شهر نخست قرار دارد، لندن است که با حدود 68 دوربین مدار بسته به ازای هر هزار نفر، در جایگاه ششم قرار گرفته است.

همچنین، از شهرهای ایالات متحده که در جایگاه‌های نخستین دیده می‌شود، آتلانتا است که با دارا بودن 15.6 دوربین مدار بسته به ازای هر هزار نفر، رتبه دهم را اشغال کرده است.

فناوری دوربین‌های مدار بسته در بسیاری از نقاط جهان بسیار بحث‌ برانگیز است؛ طرفداران استفاده از آن، این وسیله را برای مبارزه با جرم و جنایت، کنترل عمومی و جلوگیری از نقض حریم خصوصی بسیار مناسب می‌دانند. اما با این حال، گردآورندگان این بررسی، بیان کردند که هیچ ارتباطی بین پایین آمدن نرخ جرم و جنایت و افزایش احساس تحت کنترل و نظارت بودن، وجود ندارد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب شهرهایی که بیشترین تعداد دوربین‌های مدار بسته به ازای هر هزار شهروند را دارند، مشاهده می‌کنید؛

کدام شهرهای جهان بیشتر تحت نظارت هستند؟