۰ نفر

تورم چین در بالاترین سطح ۱۸ ماه اخیر باقی ماند

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 380105
تورم چین در بالاترین سطح ۱۸ ماه اخیر باقی ماند

نرخ تورم چین بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲.۸ درصد باقی ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همان طور که انتظار می‌رفت تا پایان 12 ماه منتهی به ماه اوت نرخ تورم چین بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در سطح ۲.۸ درصد باقی ماند که بالاترین نرخ تورم در طول ۱۸ ماه اخیر در دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود.

این نرخ تورم که ۰.۲ درصد بیش‌تر از نرخ پیش‌بینی شده قبلی است، مانند گذشته بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت گوشت خوک بوده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم چین منفی ۰.۱ درصد عنوان شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۱۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۴.۸ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲۲ درصد بوده است. نرخ تورم برای اقلام غیر غذایی کاهشی بوده است و از ۱.۳ درصد به ۱.۱ درصد رسیده است.

در ماه اوت تورم بخش مواد غذایی ۱۰ درصد بوده است که بیش‌ترین افزایش مربوط به قیمت گوشت خوک با ۴۶.۷ درصد بوده است. این افزایش که دهمین ماه متوالی افزایشی قیمت است ۲۷ درصد بیش‌تر از قیمت این گوشت در ماه ژوئیه بوده است. از سوی دیگر اما افزایش قیمت میوه از ۳۹.۱ درصد در ماه ژوئیه به ۲۴ درصد در ماه اوت و برای سبزیجات از ۵.۲ درصد به منفی ۰.۸ درصد کاهش داشته است.

هسته تورمی که تغییرات قیمت گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئیه به ۱.۵ درصد در ماه اوت رسیده است. تورم بر مبنای ماهانه نیز ۰.۷ درصد بود هاست که بالاترین تورم ماهانه ثبت شده در چین از دسامبر سال گذشته تاکنون محسوب می شود. در بین دیگر بخش ها، بیشترین تورم مربوط به مراقبت های درمانی با ۲.۳ درصد و لباس با ۱.۸ درصد بوده است.=