۰ نفر

سناتور آمریکا: با رفتن بولتون، تهدید جنگ کاهش می‌یابد

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۲۰
کد خبر: 379841
سناتور آمریکا: با رفتن بولتون، تهدید جنگ کاهش می‌یابد

سناتور جمهوریخواه آمریکا با استقبال از اخراج جان بولتون از کاخ سفید گفت با رفتن او تهدید جنگ در سراسر جهان کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، راند پال روز سه شنبه پس از خبر برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، افزود: من فکر می‌کنم تهدید جنگ در سراسر جهان با رفتن جان بولتون از کاخ سفید به طور مشهودی کاهش یابد.

بولتون دقایقی پس از برکناری خود نوشت: "دیشب به رئیس جمهوری پیشنهاد دادم که استعفا بدهم، گفت فردا درباره آن صحبت می کنیم".

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که بولتون مشاور امنیت ملی خود را از کار برکنار کرده است.

ترامپ در این توییت نوشت که شب گذشته به بولتون اطلاع داده است که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید نیست.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: من و برخی دیگر از اعضای دولت با برخی نظرات او به شدت مخالف بودیم. لذا از جان [بولتون] که استعفا کند و که امروز صبح تقدیم من شد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفته آینده جایگزین بولتون را معرفی خواهد کرد.
زمزمه‌های تضعیف موقعیت بولتون در کاخ سفید و احتمال اخراج او از زمانی که ترامپ در برخی مسائل امنیتی در حال عبور از نقش وی به عنوان مشاور عالی امنیت ملی در ایالات متحده بود، شدت گرفت.
واشنگتن پست این هفته گزارش داد در حالیکه دستیاران ارشد رئیس جمهوری در اوایل ماه جاری خود را برای شرکت در یک نشست در مورد آینده افغانستان آماده می کردند، یک مقام ارشد در لیست اصلی دعوت ها نبود: جان بولتون، مشاور امنیت ملی.

ترامپ بارها گفته بود اگر دست بولتون باز بود باید به جنگ با همه جهان می رفتیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فروردین ماه سال گذشته، جان بولتون را به جای هربرت مک مستر برگزید تا مشاور امنیت ملی کاخ سفید باشد.

بولتون سومین مشاور امنیت ملی ترامپ بود که در مدت ۲.۵ سال گذشته با دولت فعلی همراه بوده است.

علامتی برای صلح

مایک گراول سناتور پیشین آمریکا هم در یادداشت توئیتری خود نوشت: مهم نیست چه نگاهی به ترامپ دارید، تصمیم او در برکناری بولتون، خطرناکترین شخص در کاخ سفید، خبر خوشی برای یک جهان ایمن است.

وی این برکناری را نشانه خوبی برای صلح با ایران، کره شمالی و دیگر قدرت‌ها دانسته است.