۰ نفر

آمریکا اعمال تحریم علیه ترکیه را بررسی می‌کند

۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 379627
آمریکا اعمال تحریم علیه ترکیه را بررسی می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران احتمال اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاعی از روسیه را رد نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این کشور ممکن است ترکیه را به دلیل خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه تحریم کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، منوشین که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال تحریم ترکیه، گفت: «داریم آن را بررسی می‌کنیم. در مورد هیچ‌گونه تصمیم مشخصی اظهار نظر نمی‌کنم، اما داریم آن را بررسی می‌کنیم.»

او از توضیح بیشتر در این رابطه خودداری کرد.

آمریکا ماه‌هاست که ترکیه را برای خودداری از خرید سامانه دفاعی از روسیه تحت فشار قرار داده است. واشنگتن مدعی است که استقرار این سامانه‌ها در ترکیه، کل شبکه پدافندی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و جنگنده‌های این پیمان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

با این وجود، آنکارا دو ماه پیش سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل گرفت. آنکارا تأکید دارد که خرید این سامانه موضوعی حاکمیتی است و واشنگتن نباید در آن دخالت کند. آمریکا در واکنش به استقرار این سامانه، ترکیه را از برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ کنار گذاشته و از تحویل این جنگنده به آنکارا خودداری کرده است.