۰ نفر

زمان رونمایی طرح «معامله قرن» از نظر نتانیاهو

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 378514
زمان رونمایی طرح «معامله قرن» از نظر نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاریخ رونمایی و اعلام طرح معامله قرن را بعد از انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که طرح سازش آمریکایی‌ها برای منطقه موسوم به «معامله قرن» بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی رونمایی می‌شود.

نتانیاهو طی سخنرانی در همایش انتخاباتی حزب لیکود در شهر صهیونیست‌نشین «کریات آتا» واقع در شمال منطقه حیفا، از حامیان خود پرسید: «می‌خواهید چه کسی درباره معامله قرن رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ، که به زودی بعد از انتخابات اعلام می‌شود، گفت‌وگو و مذاکره کند؟»

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» علی‌رغم اینکه نتانیاهو زمان اعلام و رونمایی طرح معامله قرن را بعد از انتخابات هفدهم سپتامبر (بیست‌وششم شهریور) دانست اما تاریخ دقیقی برای آن ذکر نکرد.

در پی ناتوانی نتانیاهو از تشکیل کابینه ائتلافی در فرصت شش هفته‌ای که بعد از انتخابات نهم آوریل (بیستم فروردین)‌ داشت، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به انحلال خود رای داد و تاریخ جدیدی برای برگزاری مجدد انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی تعیین کرد.

طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.