۰ نفر

رای به طرح ممانعت از برگزیت بی‌توافق در پارلمان انگلیس

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبر: 378145
رای به طرح ممانعت از برگزیت بی‌توافق در پارلمان انگلیس

طرحی که نخست‌وزیر انگلیس را به دستیابی به توافق برای خروج از اتحادیه اروپا ملزم می‌کند، قرار است در پارلمان انگلیس به رأی گذاشته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پارلمان انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد لایحه‌ای را بررسی کند که از اقدام «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) جلوگیری می‌کند.

حتی گروهی از هم‌حزبی‌های جانسون هم گفته‌اند که به این طرح رأی مثبت می‌دهند.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، این طرح جانسون را ملزم می‌کند که یا با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب‌الاجل خروج را به تعویق بیاندازد.

یک مقام دولت انگلیس گفته چنانچه نمایندگان پارلمان قصد اخلال در برنامه‌های دولت برای برگزیت داشته باشند، نخست‌وزیر انگلیس روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که جانسون با بیان اینکه شانس توافق با اتحادیه اروپا افزایش یافته گفته است که نمی‌خواهد انتخابات برگزار کند.

جانسون گفت چنانچه اتحادیه اروپا بر این باور باشد که نمایندگان انگلیسی قصد دارند در برگزیت «تأخیر بی‌مورد» ایجاد کنند، در روند کار اخلال ایجاد خواهد شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز ۳۱ اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

جانسون در سخنرانی دوشنبه گفت تحت هیچ شرایطی خواستار تأخیر در اجرای برگزیت از سوی اتحادیه اروپا نخواهد شد.