۰ نفر

به ادعای وال استریت ژورنال؛

مهر تائید اروپا روی پیشنهاد برجامی ماکرون است

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 377451
مهر تائید اروپا روی پیشنهاد برجامی ماکرون است

یک رسانه آمریکایی می‌گوید طرح پیشنهادی رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر پایبندی ایران به برجام درقبال فروش بخشی از نفت، با استقبال شرکای اتحادیه اروپا مواجه شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از طرح پیشنهادی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر ارائه مشوق‌های اقتصادی به ایران در ازای پایبندی کامل این کشور به تعهدات برجامی، استقبال کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به گفته منابع آگاه، این طرح با هدف کاهش تنش‌های تهران-واشنگتن در جریان دیدار هفته گذشته ماکرون با دونالد ترامپ همتای آمریکایی که طی نشست جی۷ در شهر بیاریتز انجام شد؛ به بحث گذاشته شده است.

آن طور که گفته می‌شود این طرح شامل فروش روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران و همچنین اعتبار مالی ۱۵ میلیارد دلاری برای این کشور است.

همزمان، عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید در جریان گفت‌وگوی رئیس جمهوری فرانسه با ترامپ، طرف آمریکایی برای صدور مجوز فروش نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است.

عراقچی این موضوع را ناشی از ایجاد شکاف در سیاست فشار حداکثری آمریکا و محصول سیاست مقاومت حداکثری جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

وی همچنین تضمین فروش نفت و برطرف‌شدن مشکلات بانکی مربوط به آن را تنها راه پایبندی کامل ایران به برجام برشمرده است.