۰ نفر

تسریع بازسازی و توسعه سوریه توسط شرکت‌های ایرانی

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبر: 377172
تسریع بازسازی و توسعه سوریه توسط شرکت‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که دولت‌های ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل‌گری به منظور پیشبرد برنامه همکاری‌های اقتصادی مصمم هستند، گفت: بازسازی و توسعه سوریه توسط شرکت های ایرانی انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در حاشیه سفر به سوریه در جمع خبرنگاران این کشور، شرایط سوریه را بیانگر حقانیت مردم این کشور و معرفیکننده ظلم بزرگ تاریخی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها و اذناب آن‌ها در حق مردم سوریه دانست و اظهار کرد: اتاق‌های مشترک بازرگانی بین دو کشور تشکیل شد و امیدواریم هیئت مشترک نیز استقرار پیدا کند، اولین گام‌های اشتغال در راستای نیاز به بازسازی و توسعه روزمره نیازهای مردم سوریه برداشته شود.

وی با اشاره به حضور بیش از 60 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی سوریه افزود: آشنایی تجار و صاحبان صنایع با طرف‌های مقابل در این نمایشگاه صورت گیرد و آن‌ها بتوانند با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان صنایع دو کشور بتوانند با یکدیگر تفاهمنامه‌های تجاری و اقتصادی امضا کنند و قراردادهایی بین دو طرف منعقد شود تا از این طریق بازسازی سوریه و توسعه تبادلات تجاری سرعت بیشتری به خود گیرد.

 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که دولت‌های ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل‌گری به منظور پیشبرد برنامه همکاری‌های اقتصادی مصمم هستند و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم، گفت: به پشتوانه این فعالیت‌ها توانایی‌های دو کشور شناسایی می شود تا بتوان با تسهیل‌گری روند توسعه تبادلات تجاری و همکاری‌های فیمابین مهندسی را به منظور بازسازی سوریه سرعت و گسترش بخشید.