۰ نفر

بولتون: موضع ترامپ در مورد ایران تغییر نکرده است

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۷
کد خبر: 376668
بولتون: موضع ترامپ در مورد ایران تغییر نکرده است

مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که تمایل رئیس جمهور این کشور برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران به معنای آن نیست که موضع قاطع واشنگتن علیه تهران تغییر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای گفت‌وگو با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران به معنای این نیست که سران آمریکا موضع قاطع خود درباره ایران را تغییر داده‌اند.

وی که با رادیو اروپای آزاد در «کی‌یف» پایتخت اوکراین مصاحبه می‌کرد گفت: «ترامپ بارها این را شفاف کرده که با هر کسی برای گفت‌وگو کردن دیدار می‌کند. وی یک مذاکره‌ کننده است. وی یک معامله‌گر است.»

بولتون افزود: «اما گفت‌وگو کردن با آنها به این مفهوم نیست که در حال تغییر دادن موضع است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت:«من فکر می‌کنم که اگر شما به آن چیزی که رئیس جمهور درباره توافق هسته‌ای ایران گفته که از آن به بدترین توافق در تاریخ دیپلماسی آمریکا یاد کرده بنگرید، فکر می‌کنم که این دیدگاه واقعیت‌ها را توجیه می‌کند که ترامپ قصد ندارد تا همان اشتباهی که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا مرتکب شد را انجام دهد.»

وی ادامه داد:«این ایده که ایران برخی مزایای اقتصادی ملموسی را صرفا با توقف برخی اقدامات خود دریافت خواهد کرد، در مرحله نخست صورت نخواهد گرفت.»

بولتون اضافه کرد:« اگر توافق جامعی حاصل شود، پس از آن تحریم‌ها برداشته خواهند شد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:«زمانی که رژیم در ایران آماده گفت‌وگو درباره آن باشد پس از آن دیداری صورت خواهد گرفت.»

ترامپ روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفته بود در صورتی که شرایط مناسب باشد با رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره احتمال دیدار با رئیس جمهور ایران گفت: «فکر می‌کنم که وی خواستار دیدار باشد. من فکر می‌کنم که آنها خواستار آن هستند که اوضاع هموار شود.»

ترامپ بار دیگر با بد توصیف کردن برجام گفت که به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است که متفاوت با توافقی باشد که اوباما با ایران بدان دست یافت.