۰ نفر

ان‌بی‌سی: حضور ظریف در اجلاس گروه7 آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد

۳ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸
کد خبر: 376079
ان‌بی‌سی: حضور ظریف در اجلاس گروه7 آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد

مقام‌هایی در کاخ سفید اظهار داشتند که برخی دولتمردان آمریکا از تصمیم فرانسه به دعوت از وزیر خارجه ایران برای حضور در محل برگزاری نشست گروه هفت غافلگیر شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برخی مقام‌های کاخ سفید روز یکشنبه گفتند که از ورود «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به شهر «بیاریتز» در فرانسه و محل برگزاری نشست سران گروه هفت، غافلگیر شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی» یک مقام آمریکایی درباره ورود ظریف به محل برگزاری نشست گروه هفت گفت: «هیچکس چنین انتظاری را نداشت.»

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام وی نشده در ادامه گفت: «این سفر غافلگیرکننده بود.»

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا گفتند که برخی در دولت این کشور نسبت به تصمیم دولت فرانسه مبنی بر دعوت از ظریف برای حضور در بیاریتز بدون اطلاع قبلی عصبانی هستند، اما نمی‌دانند که احساس «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این مورد چیست.

این در حالی است که یک مقام فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، غروب یکشنبه گفت که تصمیم به دعوت وزیر خارجه ایران به محل برگزاری نشست سران گروه-7 پس از آن صورت گرفت که سران این گروه از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب برای صرف شام دور هم جمع شدند.

خبرنگار روزنامه «گاردین» نیز همزمان گزارش کرد که ترامپ و دیگر سران گروه-7 از برنامه پاریس برای گفت‌و‌گو با ظریف مطلع شده بودند.

یک دیپلمات فرانسوی در این زمینه گفت: «رئیس جمهور فرانسه روز گذشته با تمام سران گروه-7 گفت‌و‌گو‌هایی انجام داد و به وضوح به آن‌ها در این زمینه اطلاع رسانی کرد.»