۰ نفر

ترامپ خشم خود از چین را با افزایش مجدد تعرفه پاسخ داد

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 375657
ترامپ خشم خود از چین را با افزایش مجدد تعرفه پاسخ داد

رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در چند رشته توئیت به اقدام روز جمعه چین در اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در چند رشته توئیت به شدت از اقدام چین در افزایش تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیام‌ها نوشت:«برای سال‌های متمادی چین (و بسیاری از دیگر کشورها) در تجارت و ربودن مالکیت معنوی و بسیاری از چیزهای دیگر، از آمریکا بهره می‌بردند. کشور ما سالانه صدها میلیارد دلار در تجارت با چین و بدون هیچگونه چشم اندازی برای پایان یافتن، از دست می‌داد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت:«به عنوان رئیس جمهور آمریکا اجازه نخواهم داد تا تجارت ناعادلانه با چین ادامه یابد. چین نباید تعرفه جدیدی بر 75 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی اعمال کند. (در واکنش به این اقدام) از اول اکتبر (9 مهر) 250 میلیارد دلار کالاهایی چینی که در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی وارد آمریکا می‌شوند باید مالیات 30 درصدی دهند به علاوه 300 میلیارد دلار کالاهای باقیمانده چینی که از اول ستپامبر (10 شهریور) قرار بود تعرفه 10 درصدی بدهند، هم اکنون باید تعرفه 15 درصدی پرداخت کنند. بابت توجه به این موضوع تشکر می‌کنم.»

 چین روز جمعه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن اقدامات غلط خود را تصحیح نکند،‌ پکن آماده تلافی است و از اول سپتامبر و 15 دسامبر به ترتیب تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

لیست کالاهایی که چین قصد دارد بر روی آنها تعرفه اعمال کند شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو است.

رئیس‌جمهور آمریکا از کسری تجاری این کشور در روابط با چین و اتحادیه اروپا گلایه دارد و مدعی است که پکن از طریق دستکاری ارزش پول و سرقت اطلاعات شرکت‌های آمریکایی، میزان صادرات خود به آمریکا را افزایش می‌دهد. ترامپ از شرکت‌های آمریکایی که محصولات خود را در چین تولید می‌کنند هم خواسته تا به خاک آمریکا بازگردند، در غیراینصورت از معافیت تعرفه‌ای برخودار نخواهند بود.

در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ تدوین شد، برای اولین بار چین در کنار روسیه به عنوان یک رقیب راهبردی برای ایالات متحده توصیف شده است.