۰ نفر

پامپئو خواستار جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 375064
پامپئو خواستار جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد

وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از فرا رسیدن موعد اتمام تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خواستار تمدید این محدودیت‌ها شد. 

او ایران را به راه‌اندازی کمپین ترور در یمن، سوریه و عراق متهم کرد. پامپئو در بخش دیگری از سخنانش از فرا رسیدن موعد رفع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ و همچنین برداشته شدن ممنوعیت سفر علیه «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کرد. او از جامعه بین‌المللی خواست از وقوع این اتفاق جلوگیری کند.

وزیر خارجه آمریکا یادآوری کرد که قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت که فروش تسلیحات به ایران را ممنوع می‌کند به انقضای خود نزدیک می‌شود. وی گفت: «زمان برای محدود کردن فعالیت ایران جهت انجام اقدامات تروریستی تنگ می‌شود.»

وی تصریح کرد: «جامعه بین‌المللی از فرصت زیادی برخوردار است تا موعد رهایی ایران از قید و بندها برای ایجاد آشوب‌های جدید را محاسبه کرده و کاری جهت جلوگیری از آن انجام دهد.»

قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ در تأیید توافق هسته‌ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. همزمان با انقضای این قطعنامه در سال آینده میلادی منوعیت‌های سفر علیه سرلشکر قاسم سلیمانی و ۲۳ مقام دیگر ایرانی رفع خواهد شد.  

پامپئو مدعی شد برای حل و فصل «مشکلات قدیمی در خاورمیانه به تفکرات جدید نیاز است.» 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.