۰ نفر

خبر اقتصادآنلاین تایید شد؛

آدریان دریا به سمت مدیترانه در حرکت است/ هشدار آمریکا به یونان

۲۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبر: 374885
آدریان دریا به سمت مدیترانه در حرکت است/ هشدار آمریکا به یونان

درحالی نفتکش حامل نفت ایران پس از رفع توقیف توسط دادگاه جبل الطارق به سمت یونان در حرکت است که این گمانه‌زنی از ۸ روز پیش مطرح شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سوپرنفتکش آدریان که ۴۷ روز پیش بصورت غیرقانونی به دستور دولت بریتانیا در آب‌های جبل‌الطارق توقیف شده بود، از صبح روز گذشته به سمت آب‌های یونان در حرکت است.

 این درحالی است که هفته گذشته و در زمانی که اخبار ضد و نقیضی در خصوص رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق منتشر می‌شد، بین وب سایت تانکر ترکر (سایت ردیاب نفتکش ها) با انتشار تصویری در حساب کاربری توئیتر اعلام کرد که مقصد نفتکش توقیف شده گریس۱ به یونان کرده است. البته در آن زمان این سایت اعلام کرده بود که گریس۱، رجیستری مسیر خود را در سامانه حمل و نقل دریایی به مدیترانه تغییر داده است.

حال پس از گذشت ۷ روز، خبر اقتصادآنلاین تایید شد و این نفتکش به سمت سواحل یونان در حرکت است. اما آمریکا به یونان هشدار داده است که همکاری با خدمه این نفتکش و کمک کردن به آن، حمایت از یک سازمان تروریستی خواهد بود.

در حالیکه وزیر امور خارجه در جریان سفر اروپایی خود در فنلاند، رفع توقیف از نفت‌کش یاد شده را گامی در کاهش تنش در منطقه ارزیابی کرده است، آمریکا از این بابت ابراز ناخشنودی نموده است.

مایک پمپئو اما طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز از بریتانیا به علت رفع توقیف از نفتکش یاد شده انتقاد کرده است.

از سوی دیگر موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده است که تلاش برای توقیف مجدد این نفتکش یا حتی سخن گفتن از آن، می‌تواند امنیت کشتیرانی در آب‌های آزاد را به مخاطره اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته است که ایران با بهره گرفتن از همه امکانات رسمی و به‌ویژه از طریق سفارت سوئیس به اطلاع مقامات آمریکا رسانده است که چنین اقدامی می‌تواند عواقب سنگینی در پی داشته باشد.