۰ نفر

مشوق‌های اقتصادی به داد سهام آسیا رسید

۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 373999
مشوق‌های اقتصادی به داد سهام آسیا رسید

سهام آسیایی پس از یک هفته پر تلاطم، با اشاره چین به ضرورت حمایت بیشتر از اقتصاد و با افزایش انتظارات از ارائه مشوق‌های بیشتر توسط بانک‌های مرکزی جهان، جای پای خود را محکم کرد.

به گزارش رویترز، در معاملات امروز، جمعه، پس از یک هفته پر تلاطم، با اشاره چین به ضرورت حمایت بیشتر از اقتصاد و با افزایش انتظارات از ارائه مشوق‌های بیشتر توسط بانک‌های مرکزی جهان، سهام آسیایی جای پای خود را محکم کرد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد، هرچند هنوز از لحاظ هفتگی ۱ درصد سقوط کرده است.  

حال‌وهوای بازارها وقتی تقویت شد که برنامه‌ریز دولتی چین اعلام کرد پکن برنامه‌ای برای تقویت درآمد ارائه خواهد کرد. هرچند فعلا جزئیاتی از این طرح منتشر نشده است.  

رشد سهام آمریکایی و اروپایی هم به تقویت بازار ها کمک کرد. در ساعات کاری بازارهای آسیایی و در اولین ساعت کار بازارهای اروپا، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ با ۰.۵۵ درصد رشد روبرو شد. شاخص پن یوروپین یورواستاکس۵۰ هم ۰.۵ درصد بالا آمد. داکس آلمان ۰.۸۳ درصد و کاک فرانسه ۰.۷۰ درصد رشد کردند در حالی که فوتسی انگلیس بدون تغییر باقی ماند. فوتسی ایتالیا هم ۰.۸۷ درصد بالا آمد.

در بازار آسیا، شاخص نیکی ژاپن توانست با جبران افت‌های اولیه، به رشد اندک ۰.۰۶ درصدی دست پیدا کند، در حالی که کامپوزیت شانگهای چین ۰.۲۹ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۹۵ درصد جهش کرد.  

شاخص‌های استرالیا و کره‌جنوبی همچنان در منطقه قرمز باقی ماندند؛ شاخص ای‌اس‌اکس ۰.۰۴ درصد و شاخص کوسپی ۰.۵۳ درصد افت کردند.  

در بازار ارز، شاخص دلار توانست در برابر ۶ ارز مطرح جهان تقویت شده و به نرخ ۹۷.۰۳۳ واحد برسد، در حالی که نرخ برابری دلار با ارز امن بازار، یعنی ین ژاپن، بدون تغییر، ۱۰۶.۲۰ واحد باقی ماند.