۰ نفر

گزارش نشریه آمریکایی از سردرگمی تیم ترامپ درباره مذاکره با ایران

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸
کد خبر: 373623
گزارش نشریه آمریکایی از سردرگمی تیم ترامپ درباره مذاکره با ایران

نشریه دیلی بیست در گزارشی به نقل از مقام‌های اروپایی و آمریکایی نوشت که پیام‌های متناقض دولت ترامپ درباره مذاکره با ایران متحدان واشنگتن را خشمگین، مقام‌های امنیتی آمریکا را سردرگم و حتی شخص ترامپ را ناراضی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، چندین مقام آمریکایی و اروپایی گفتند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنان پیام های متناقض و متفاوت درباره شرایطش برای مذاکره به ایران ارسال می کند و این موضوع ترامپ را خشمگین کرده و تلاش‌های دیپلماتیک برای متحدان واشنگتن در خارج را با پیچیدگی روبرو کرده است و از سوی دیگر قانونگذاران آمریکایی را نیز در وضعیت سردرگمی قرار داده است.

یک مقام پیشین آمریکایی که از تنش‌های درون دولت آمریکا در این باره آگاه است این وضعیت را «ناشیگری مطلق» توصیف کرد. ایالات متحده در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده از طریق متحدان خود پیام‌هایی را به ایران ارسال کند تا بتواند به آغاز مذاکرات رسمی با تهران نزدیک‌تر شود.

اما به گفته دو مقام کنونی دولت ترامپ و یک منبع آگاه از موضوع، دیدگاه‌های واگرایانه در درون دولت آمریکا این فرآیند را با مانع روبرو می‌کند. این اختلاف واسطه‌های خارجی را که قصد میانجی‌گری میان واشنگتن و تهران را دارند به ستوه آورده و آن‌ها می‌گویند که پیام‌های متناقضی از سوی دولت ترامپ دریافت می‌کنند.