۰ نفر

تاکید بن زاید بر همکاری امارات و ریاض برای مقابله با تهدیدات

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 373120
تاکید بن زاید بر همکاری امارات و ریاض برای مقابله با تهدیدات

ولی‎عهد ابوظبی پس از دیدار با مقامات سعودی و گفت‎وگو درباره تحولات جنوب یمن گفت که «امارات و عربستان توافق کردند برای مقابله با تهدیدات منطقه‎ای در یک جبهه بایستند».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «محمد بن زاید» ولی‎عهد ابوظبی که در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‎برد، گفت که امارات و عربستان توافق کردند برای مقابله با خطراتی که امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، در جبهه واحد قرار بگیرند.

وی که این اظهارات را روز دوشنبه پس از دیدار با شاه و ولی‌عهد سعودی عنوان کرده است، افزود: «عربستان و امارات توافق کردند طرف‌های همپیمان در عدن را به حمایت از منافع یمن دعوت کنند».

خبرگزاری دولتی امارات به نقل از ولی‎عهد ابوظبی گفت که «از طرف‌های یمنی در عدن می‎خواهیم که به گفت‌وگو روی بیاورند».

این اظهارات ولی‌عهد ابوظبی که همزمان با سفرش به جده و دیدار با شاه و ولی‎عهد سعودی مطرح شده، نشان می‎دهد که دو طرف سعودی-اماراتی به دنبال کاهش تنش‎ و درگیری در استان مهم «عدن» مرکز جنوب یمن هستند.

عدن طی روزهای گذشته شاهد اختلافات‎ گروه‎هایی بود که به نیابت از امارات و عربستان سعودی (دو کشور اصلی عضو ائتلاف متجاوز به یمن) به روی هم سلاح کشیدند و به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که روز چهارشنبه (16 مرداد/ هفتم اوت) شورای انتقالی جنوب، به شکل رسمی از نیروهایش خواست در حال آماده باش قرار بگیرند. «هانی بن بریک» نایب رئیس شورا نیز به اتهام اینکه دولت هادی از حزب [اخوانی] الاصلاح حمایت می‌کند، از شبه‌نظامیان خود خواست که به کاخ «معاشیق» که مقر ریاست جمهوری است، حمله کنند.