۰ نفر

سفیر ایران در مالزی؛

تحریم آمریکا هیچ تأثیری بر دولت ایران و ظریف ندارد

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 373075
تحریم آمریکا هیچ تأثیری بر دولت ایران و ظریف ندارد

سفیر ایران در مالزی ضمن غیرقانونی خواندن تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه وزیر خارجه ایران تأکید کرد، طبق تجربه‌های گذشته، تحریم‌های واشنگتن به شکست منتهی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مرضیه افخم» سفیر ایران در مالزی در بیانیه‌ای به اقدام اخیر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و آن را غیرقانونی خواند.

بنا به گزارش روزنامه «نیو استریتس تایمز»، افخم در خصوص تحریم وزیر خارجه ایران توضیح داد که جدیدترین محدودیت‌هایی که آمریکا علیه ظریف وضع کرده است، بخشی از سیاست راه‌اندازی تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران و اعمال فشار به نمایندگان نمایندگان منتخب مردم ایران محسوب می‌شود.

وی در بیانیه خود تصریح  کرد: «جمهوری اسلامی ایران، چنین تحریم‌های غیرقانونی را نقض آشکار اصول اساسی قوانین دیپلماتیک و اصول و ضوابط مصونیت مقامات عالیرتبه خارجی از جمله مصونیت وزرای خارجه فعلی بعنوان یک هنجار پذیرفته شده در سطح جهان و اصول قوانین مرسوم بین‌المللی در نظر می‌گیرد».

افخم در ادامه افزود که تجارب گذشته نشان داده است که تحریم‌ها کاملاً به شکست ختم خواهد شد و هیچ تأثیری بر تلاش دولت ایران یا ظریف نخواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی با هدف اعمال فشار حداکثری به تهران، بعد از وضع تحریم‌هایی علیه مقام معظم رهبری، وزیر خارجه ایران را تحریم کرد.

ظریف نیز در واکنش به این اقدام آمریکا در یک پیام توییتری نوشت که از اینکه آمریکا، وی را بعنوان یک تهدید تلقی می‌کند، خرسند است.