۰ نفر

افزایش نرخ بیکاری کانادا

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 372808
افزایش نرخ بیکاری کانادا

با ثبت عملکرد ناامیدکننده اقتصاد کانادا در اشتغال‌زایی، نرخ بیکاری این کشور به ۵.۷ درصد رسید.

به گزارش رویترز، مرکز آمار کانادا اعلام کرد که با از بین رفتن ۲۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی، نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ آمریکای شمالی تا پایان دوازده ماه منتهی به ژوئیه به ۵.۷ درصد افزایش یافته است که ۰.۲ درصد بیش‌تر از نرخ بیکاری این کشور در مدت مشابه منتهی به ژوئن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که در نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز از گروهی از اقتصاددانان، آنان انتظار اشتغال‌زایی مثبت برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و رسیدن نرخ بیکاری به ۵.۵ درصد را داشتند.

دوگ پورتر، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کانادا در موسسه "بی ام او" گفت: واضح است که روند اشتغال زایی ناامید کننده بود. انتظار چنین عملکردی و بازگشت به وضعیت پنج ماه قبل نمی رفت. با این حال فکر نمی کنم که چشم انداز شغلی خیلی تغییر کند چرا که هنوز در وضعیت بهتری از سال قبل قرار داریم.

در ماه ژوئیه تنها ۱۱ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی تمام وقت ایجاد شد و در مقابل شمار مشاغل پاره وقت ایجاد شده با عبور از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد از مشاغل تمام وقت جلو زد. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نسبت به ماه قبل کاهش داشته اما این رقم برای جمعیت اصلی یعنی بازه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال افزایش پیدا کرده است.

در واکنش به انتشار این آمار، دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش تضعیف شد و هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۶۸ دلار کانادا معامله شد.

پورتر افزود: بانک مرکزی کانادا باید با دقت بیشتری عمل کند چرا که شواهد اولیه حاکی از کاهش سطح تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال است. درها برای اتخاذ سیاست انبساطی باز است اما باید فعلا تا مشخص تر شدن شرایط جهانی دست نگه داشت. بانک مرکزی باید ذهن بازی داشته باشد.