۰ نفر

زیان ۱۱۷میلیارد دلاری ترامپ به ثروتمندان جهان در 1روز

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 371769
زیان ۱۱۷میلیارد دلاری ترامپ به ثروتمندان جهان در 1روز

۵۰۰ تن از ثروتمندترین افراد در جهان روز گذشته نزدیک به ۲.۱ درصد (۱۱۷ میلیارد دلار) از خالص ثروت شان را با کاهش ارزش سهام در آمریکا در سایه جنگ تجاری آمریکا علیه چین از دست دادند.

به گزارش بلومبرگ، ۵۰۰ تن از ثروتمندترین افراد در جهان روز گذشته نزدیک به ۲.۱ درصد (۱۱۷ میلیارد دلار) از خالص ثروت شان را با کاهش ارزش سهام در آمریکا در سایه جنگ تجاری آمریکا علیه چین از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، در این گزارش آمده است که ۲۰ ثروتمند از این ۵۰۰ ثروتمند جهان نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش هر کدام از این ۲۰ ثروتمند جهان یک میلیارد دلار از ثروت خود در روز گذشته از دست دادند این در حالی است «جف بیزوس» ثروتمندترین مرد جهان به تنهایی ۳.۴ میلیارد دلار ضرر کرد.

این ضرر در حالی رخ داده است که سرمایه گذاران در سایه تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین در پی اعمال تعرفه‌های جدید بر کالا‌های چینی، به سمت پناهگاه‌های امن مانند طلا رفته اند. ترامپ با ۱۶۸ کلمه قصد خود برای اعمال تعرفه‌های جدید بر کالا‌های چینی که به آمریکا صادر می‌شود را اعلام کرد.

بیشتر بازار‌های جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا در سایه ترس از کاهش رشد اقتصاد جهانی در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین شاهد سقوط بود.