۰ نفر

۵۰۰تست پروازی روی بوئینگ ۷۳۷‌مکس انجام شده است!

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 371702
۵۰۰تست پروازی روی بوئینگ ۷۳۷‌مکس انجام شده است!

مدیر ارشد اجرایی بوئینگ، به تازگی خاطرنشان کرده است که این شرکت بزرگ هواپیماسازی به منظور اصلاح و ارتقای سیستم بوئینگ ۷۳۷ مکس، تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تست پروازی انجام داده است.

به گزارش اقتصدآنلاین به نقل از ایسنا، از آنجایی که دو فروند هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال اخیر بدون هیچ دلیل معلوم و مشخصی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته شده و از بین رفته‌اند، بسیاری از کشورها و ایرلاین‌های جهان بعد از دومین حادثه سقوط پرواز و فعالیت این مدل خاص از هواپیما را ممنوع اعلام کرده و یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

قبل از حادثه مرگبار دومین سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، شرکت بوئینگ تنها اعلام کرده بود که مشکل مذکور تنها به یک نقص فنی و نرم‌افزاری در این جت مربوط می‌شود پرواز آن همچنان بلامانع خواهد بود. اما بعد از دومین سقوط، انجمن فدرال هوانوردی آمریکا با همکاری متخصصان بوئینگ با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که باید تا اطلاع ثانوی، از پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس در تمامی ایرلاین‌های جهان جلوگیری به عمل آورده شود.

طبق گزارش cnbc، حالا به تازگی دنیس مویلنبرگ، مدیر ارشد اجرایی بوئینگ، عنوان کرده است که این غول هواپیماسازی آمریکایی به منظور برطرف کردن مشکلات مربوطه و از سرگیری پرواز تمامی هواپیماهای مذکور در ایرلاین‌های جهان، تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تست و آزمایش پروازی انجام داده است تا چند و چون به‌روزرسانی نرم‌افزاری که بر روی سیستم هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نصب و انجام شده است، بررسی شود.

همچنین گزارش‌های منتشر شده در منابع خبری و رسانه‌ها نشان می‌دهد که احتمالا بوئینگ دو سیستم کامپیوتری بر روی این هواپیما نصب خواهد کرد تا خلبانان به وسیله آن بتوانند کنترل دقیق تر و بهتری بر پرواز داشته باشند و از مشکلات احتمالی هواپیما سریعتر مطلع شوند.

زمستان گذشته بود که دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. همان زمان بسیاری از رسانه‌ها از نقص فنی و مشکل نرم افزاری در این هواپیمای جدید خبر دادند چراکه چند ماه قبل از آن نیز یک فروند از هواپیمای مذکور فعال در لیون‌ایر اندونزی نیز تنها چند دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه جاکارتا در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد، دقیقاً گرفتار سرنوشت مشابهی شد و تمامی ۱۸۹ مسافر و سرنشین آن ناپدید و کشته شدند.