۰ نفر

تلاش‌های بن سلمان برای ترمیم وجهه خود

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶
کد خبر: 370819
تلاش‌های بن سلمان برای ترمیم وجهه خود

یک رسانه انگلیسی فاش کرد که دولت عربستان برای خوب جلوه دادن تصویر ولیعهد این کشور میلیون‌ها پوند به یک شرکت تبلیغاتی هم پیمان با نخست‌وزیر انگلیس پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه گاردین انگلیس با انتشار گزارشی تحت عنوان "هم‌پیمان نخست وزیر یک شبکه گمراه کننده در فیسبوک را اداره می‌کند"، نوشت: شرکت تبلیغاتی و روابط عمومی "سی تی اف پارتنرز" که توسط "لینتون کروسبی"، هم پیمان نزدیک به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اداره می‌شود، شبکه‌ای گمراه کننده را ایجاد کرده است که مطالب تبلیغاتی را در قالب اخبار واقعی در فیسبوک ارائه می‌کند.

گاردین در ادامه این گزارش آورده است که تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده و این تحقیقات شامل دیدارهایی با کارمندان کنونی و سابق شرکت مذکور است و مطالعه عمیق استراتژی‌های این شرکت فاش کرده است که فرایند گمراه کننده حرفه‌ای را در اینترنت ارائه می‌کند.

طبق نوشته این روزنامه انگلیسی، شرکت مذکور میلیون‌ها پوند از عربستان دریافت کرده است تا وجهه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به ویژه پس از قتل جمال خلشقجی خوب جلوه دهد. شرکت سی تی اف پارتنرز همچنین با حزب نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین مالزی نیز کار کرده است که بعدا در یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در جهان محکوم شد.