۰ نفر

ترامپ فرمان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را صادر کرد

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 370794
ترامپ فرمان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را صادر کرد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه پرونده اسکریپال با امضای فرمانی اجرایی مجوز اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه را صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز گزارش داد: دومین دور از تحریم های آمریکا علیه روسیه به بهانه پرونده اسکریپال وضع شد. دور نخست این تحریم‌ها در  اوت ۲۰۱۸ (مرداد 1397) با استناد به «قانون نابودی جنگ‌افزارها و تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی ۱۹۹۱» اعمال شده بود. واشنگتن مدعی است مسکو مفاد این قانون را نقض کرده است.

روسیه از نظر تعداد بسته‌های تحریمی آمریکا و اروپا که از مرز ۷۰ بسته تحریمی فراتر رفته است شاید در سطح جهانی رکورد دار باشد.

این وضعیت نشانگر اهمیت فراوان جلوگیری از توسعه طلبی روسیه برای استراتژیست‌های کاخ سفید است و واشنگتن برای این منظور به هر بهانه و مناسبتی متوسل می‌شود.

روس‌ها همواره تحریم‌های آمریکا را بی اثر می‌دانند و معتقدند که این اقدامات هیچ سودی برای آمریکا ندارد و تنها روابط دو ابرقدرت را خراب می‌کند که می‌توانند با کمک یکدیگر ثبات و آرامش در نظام بین المللی را تضمین کنند.

سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا روز چهارم ماه مارس سال 2018 (13 اسفند ماه 96چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری در روسیه) در سالزبری انگلیس مسموم شدند و دولت انگلیس در کمتر از 24 ساعت، روسیه را به دخالت در این حادثه متهم کرد.

انگلیس موفق شد سران حدود 30 کشور غربی عمدتا عضو ناتو را مجاب کنند که حدود 150 دیپلمات روس را در حمایت از لندن از کشورشان اخراج کنند.