۰ نفر

رشد ۲۷درصدی هزینه‌کردهای دولت سعودی

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 370769
رشد ۲۷درصدی هزینه‌کردهای دولت سعودی

کسری بودجه عربستان سعودی در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ در حالی رشد کرد که مسئولان این کشور هزینه‌کردهای محرک اقتصادی خود را افزایش دادند.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، کسری بودجه عربستان سعودی در سه ماهه دوم در حالی رشد کرد که مسئولان این کشور هزینه‌کردهای محرک اقتصادی خود را افزایش دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق بیانیه روز پنج‌شنبه وزارت مالی عربستان سعودی، کسری بودجه سه ماهه دوم این کشور در سال جاری به ۳۳.۵ میلیارد ریال (معادل ۸.۹ میلیارد دلار) افزایش یافت، در حالی که در دوره مشابه سال گذشته کسری بودجه تنها ۷.۹ میلیارد ریال شده بود.  

هزینه‌کردها ۵ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته افزایش یافته است که در این میان هزینه کردهای نقدی، سوبسیدها و کمک‌های اجتماعی بیشترین رشد را داشته‌اند. از طرف دیگر درآمدهای نفتی ۵ درصد نسبت به سال گذشته افت کردند و درآمدهای غیرنفتی هم ۴ درصد کاهش یافتند.  

داده‌ها نشان می‌دهد که تزریق پول دولتی به اقتصاد، که از مدت‌ها قبل وعده داده شده بود، بالاخره با هدف تقویت رشد اقتصادی بزرگترین صادرکننده نفت جهان، محقق شده است.  

طبق داده‌های  بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی امسال پس از افت ۰.۷ درصدی سال گذشته، ۱.۷ درصد رشد کند.

طبق داده‌های وزارت مالی عربستان، هزینه‌کردهای دولتی در سال جاری به ۶۱ میلیارد ریال رسید که ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشته است. سوبسیدهای دولتی  برای کمک به شرکت‌های کوچک، ۷۱ درصد رشد کرد.