۰ نفر

رکوردشکنی اشتغال زنان در ژاپن

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 370307
رکوردشکنی اشتغال زنان در ژاپن

نرخ بیکاری در ژاپن به ۲.۳ درصد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شمار افراد شاغل در سومین اقتصاد بزرگ جهان تا پایان ماه ژوئن به ۶۷.۴۷ میلیون نفر رسید و برای نخستین بار از زمان انتشار آمارهای رسمی مربوط به بیکاری در سال ۱۹۵۳، شمار زنان شاغل در این کشور شمار کارکنان زن ژاپنی از ۳۰ میلیون نفر نیز گذشت.

نرخ بیکاری در دوازده ماه منتهی به ژوئن ۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه ماه قبل کاهش داشته است. با این حال اقتصاددانان  به دولتمردان ژاپنی هشدار داده اند که با توجه به روند سالمندی سریع جمعیت در این کشور، نیاز به نیروی کار در این کشور جدی تر شده است و کمبود نیروی کار ماهر و جوان در حال تبدیل به یک بحران در این کشور است.

طبق اعلام وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن، نرخ بیکاری برای زنان برای نخستاین بار از فوریه ۱۹۹۱ به دو درصد رسیده است. یکی از مقامات این وزارت‌خانه به کیودو گفت: نرخ بیکاری در سطح مستحکمی قرار دارد و تغییرات جزئی دارد.

از سوی دیگر نرخ شغل در دسترس با ۰.۱ درصد کاهش در ماه ژوئن به ۱.۶۱ رسیده است که بدان معناست به ازای هر ۱۰۰ فرد جویای شغل در ژاپن، ۱۶۱ موقعیت شغلی وجود دارد. جمعیت در حال کار که بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن دارند با ۱ درصد افزایش به ۷۷.۹ درصد رسیده است که از سال ۱۹۶۸ تاکنون بی‌سابقه بوده است. نرخ مشارکت برای مردان ژاپنی ۸۴.۴ درصد و برای زنان ۷۱.۳ درصد بوده است.

طبق اعلام وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن، در ماه ژوئن ۱.۶۱ میلیون نفر بیکار بوده اند که ۱۰هزار نفر کمتر از ماه قبل است. از این تعداد ۶۷۰هزار نفر به طور دواطلبانه شغل خود را ترک کرده اند و ۴۱۰هزار نفر نیز در جستجوی کار بوده اند.

کویچی فوجیشیرو، اقتصاددان ارشد در موسسه "دای چی لایف ریسرچ" گفت: گزارش این ماه به خوبی تعدیل شده بود و شمار افراد شاغل افزایش پیدا کرده است. این آمار می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی ژاپن کمک زیادی کند.