۰ نفر

انجام دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی ظرف یک هفته

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۱۵
کد خبر: 370255
انجام دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی ظرف یک هفته

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، کره‌شمالی بامداد امروز (چهارشنبه) دو موشک بالستیک را از ساحل شرقی شلیک کرده است. در این راستا شورای امنیت ملی کره‌جنوبی تشکیل جلسه داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  این خبرگزاری به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این پرتاب‌ها صبح امروز به وقت محلی از شبه جزیره هودو انجام شد. طبق این گزارش، موشک‌ها پس از رسیدن به ارتفاع ۳۰ کیلومتری و طی مسافتی ۲۵۰ کیلومتری به دریای ژاپن سقوط کردند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با بیان اینکه نوع موشک‌ها مشخص نبوده، گفت، موشک‌ها "نوعی متفاوت از مدل‌های قبلی بودند."

ستاد مشترک ارتش تاکید کرد، نیروهای نظامی کره‌جنوبی وضعیت پیش آمده را رصد می‌کنند تا شلیک‌های بیشتری انجام نشود ستاد مشترک در آماده باش قرار دارد. کره جنوبی همچنین در پی آزمایش‌های موشکی جدید همسایه شمالی‌اش نشست فوق‌العاده شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرده است.

جونگ یی یونگ، مشاور رئیس جمهوری در امور امنیت کشور گفت: به رغم وجود بیانیه ریاست ستاد مشترک کره جنوبی در حال حاضر اطلاعات آژانس‌های خبری کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی هستند. او ریاست جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی کره جنوبی را برعهده دارد.

وزیر دفاع ژاپن نیز تاکید کرد، هیچ موشک بالستیکی به حریم این کشور وارد نشده است.

واشنگتن نیز در اولین واکنش از زبان یک مقام عالی‌رتبه دولت آمریکا اعلام کرد: ما از گزارش‌های شلیک موشک از سوی کره‌شمالی مطلع شدیم و اوضاع را زیر نظر خواهیم داشت.

این در حالی است که کره شمالی تاکنون در مورد آزمایش اظهار نظری نکرده است.

بنا بر اظهارات ستاد مشترک کره جنوبی، کره شمالی هفته پیش دو موشک کوتاه‌برد شلیک کرده بود.

گزارش شد که آن دو موشک پس از رسیدن به ارتفاع ۵۰ کیلومتری پس از طی مسافتی ۴۳۰ کیلومتری به دریای ژاپن - همچنین معروف به دریای شرقی - افتادند.

اخیرا کره شمالی خشم خود را نسبت به برنامه تمرین‌های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا که به طور سالانه برگزار می‌شود ابراز کرد.

پیونگ یانگ هشدار داد که این اقدام می‌تواند بر از سر گیری گفت‌وگوها بر سر خلع سلاح اتمی اثر بگذارد.