۰ نفر

جانسون: اتحادیه اروپا مصالحه نکند، آماده خروج بدون توافقیم

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 370251
جانسون: اتحادیه اروپا مصالحه نکند، آماده خروج بدون توافقیم

نخست‌وزیر انگلیس می گوید، حرکت بعدی در روند اجرای بریگزیت بر عهده اتحادیه اروپا است و کشورش به رغم عدم تمایل برای خروج بدون توافق از اروپا، در صورت لزوم خود را برای این کار آماده می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در جریان سفر به ولز با طرح این هشدار علیه اتحادیه اروپا تصریح کرد: اگر نمی‌توانند مصالحه کنند و اراده‌ای برای این کار ندارند، بنا بر این ما باید خود را برای یک خروج بدون توافق آماده کنیم.

جانسون در ادامه یادآور شد: این برعهده اتحادیه اروپاست و در صورت خواست آنها، ما چنین رویکردی (خروج بدون توافق) خواهیم داشت.

نخست‌وزیر انگلیس با این هشدار در واقع قصد تحریک اتحادیه اروپا برای سازش و مصالحه بر سر توافقی جدید در باره بریگزیت را دارد.

این در حالی است که سران اتحادیه اروپا بارها تأکید کرده‌اند که توافق پیشین با ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس، سند نهایی است که باید پس از تمدید مهلت قبلی تا پایان ماه اکتبر اجرایی شود.

اتحادیه اروپا همچنین تاکید دارد که حاضر به مصالحه بر سر توافق جدید نیست و نخست‌وزیر انگلیس باید تا مهلت قانونی تعیین شده، زمینه همراهی کشورش را با این توافق و در نهایت اجرایی کردن آن فراهم کند.

به گزارش یورونیوز، بر این اساس، هشدارهای مکرر نخست‌وزیر انگلیس درباره خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا سبب شده تا ارزش پول ملی این کشور نسبت به دلار آمریکا به پایین‌ترین حد ممکن طی ۲۸ ماه گذشته برسد.

بوریس جانسون در نخستین سخنرانی خود پس از رسمیت یافتن نخست‌وزیری‌ وی، تأکید کرده بود که بریگزیت مهم‌ترین مسأله کنونی کشورش است و به طور قطع تا پیش از ۳۱ اکتبر با و یا بدون توافق، اجرایی خواهد شد.